בוב ליסקווסקי, נשיא של תאגיד ביטחוני ממסצ'וסטס, סיפר לאחרונה בראיון לאתר Defense News על רצונו לקנות חברת צרפתית בשם Flyboard Air. לא, לא מדובר ביצרנית מטוסים או מזל"טים: מדובר ביצרנית האברבורדים, אותם סקייטבורדים מרחפים שהפכו ללהיט בשנים האחרונות. מה הקשר בין זה לבין מוצרים ביטחוניים? מסתבר שיש.
מדובר במכשיר שמתחבר לכף הרגל וממריא לגובה של כמה מאות מטרים. הוא מסוגל להגיע למהירות של יותר מ-60 קמ"ש ולטוס במשך כעשר דקות. על פי הדיווח, המכשיר משתמש בארבע מנועי סילון ובאלגוריתם שיוצר מערכת שליטה ומערכת מונעת תקלות - פטנט שהוכח כיעיל. בדרך כלל משתמשים במונח "האברבורד" לתיאור הסקייטבורד הדו-גלגלי שהפך לפופולרי בשנים האחרונות, אבל הכוונה היא למעשה למכשיר שמיועד לטוס, בדיוק כמו אביו הרוחני מ"בחזרה לעתיד 2". הוא מיוצר על ידי Flyboard Air וכן גם על ידי יצרניות אחרות, כמו לקסוס למשל.
"אנחנו ממשיכים לבחון טכנולוגיות שונות", אמר ליסקווסקי. "נתקלנו במה שאנחנו מגדירים כטכנולוגיה שיכולה ממש לעצב את השוק מחדש". החברה רואה ב-Flyboard Air "פתרון אמיתי למה שאנשים ראו בסרטים, ועד כה חשבו שמדובר רק במדע בדיוני", הוסיף ליסקווסקי. עם זאת, הוא הודה שהשקעה בטכנולוגיה הזו כרוכה בסיכום מסוים: "אין לי ציפיות גבוהות, ועם זאת, אי אפשר להגיד שזה לא מגניב. גם אני רוצה אחד", אמר. אגב, לוקח לא פחות מ-20 שעות ללמוד לרחף ב-Flyboard Air.
בראש Flyboard Air עומד פרנקי זפטה, אלוף עולם בסקי מים, ובתחילה, הטכנולוגיה שלו עסקה בריחוף באמצעות זרם מים. הכיוון שאליו ליקווסקי וצוותו הולכים הוא ככל הנראה מתן אספקה מהאוויר. בחזונם הם רואים רופאים שפשוט נוחתים ליד הפצוע ומטפלים בו, או אספקה לוגיסטית שפשוט מוצנחת מהשמיים אל הכוח. לא מדובר ברעיון מופרך: אמזון מתכננת שירות משלוחים באמצעות רחפנים זה מספר שנים. ליסקווסקי טוען ש"זהו רק אתגר עיצובי, כבר לא טכנולוגי". לנו רק נותר לחכות ולראות איזה מבצעים מעניינים יוכלו לבצע לוחמי יחידות העלית מסביב לעולם באמצעות הרחפנים הללו.