חיל האוויר של פקיסטן נערך לקליטת כ-10 מטוסי קרב סיניים מדגם J-10 המכונה גם "הלביא הסיני", זאת מכיוון שמומחים טוענים שהוא מבוסס על התכנון של מטוס הקרב הישראלי "הלביא", שפיתוחו הופסק בשנת 1987.
נראה כי העברת המטוסים תתחיל בחודשים הקרובים והוכנו כבר טייסות לקליטתם. המטוסים יותאמו לצרכים של פקיסטן ויותקנו בהם מערכות מיוחדות שנדרשו על ידי חיל האוויר הזה. לפי פרסומים זרים תרכוש פקיסטן מסין 36 מטוסי קרב מדגם J-10 בעסקה ששוויה כ-1.4 מיליארד דולר. מדובר בשלב ראשון של עסקה מתוכננת שתכלול בסופו של דבר 150 מטוסי קרב סיניים שנראים כהעתק כמעט מדויק של מטוס הלביא הישראלי.
"דמיון בלתי ניתן לערעור בין שני המטוסים"
מטוס הקרב הסיני ביצע את טיסה הבכורה שלו בסין לפני כחמש שנים וגם אז יצרה הטיסה גל של פרסומים על כך שהוא מבוסס על מטוס הקרב הישראלי. האמריקנים עוקבים שנים אחרי הפרויקט הסיני ומדי כמה שנים השמיעו האשמות ישירות על העברת ידע מישראל לסין במטרה לסייע לה לבנות את מטוס הקרב המתקדם.
לפי דוח של המודיעין של הצי האמריקאי שנחשף לפני כמה שנים בעיתונות המקצועית, השימוש בטכנולוגיות מערביות הביא לכך שהמטוס יהיה משוכלל יותר ממטוס הקרב הרוסי המתקדם סוחוי-27. לפי הדוח המטוס יצויד בקסדת טייס המאפשרת כיוון מערכות נשק כמו טילי אוויר לכוון אליו מסתכל הטייס וגם בטילי אוויר-אוויר שיהיו מבוססים על טיל ה"פיטון-4" מתוצרת רפאל. ישראל היא מפתחת מובילה בעולם של קסדות טייס כאלה וטיל ה"פיטון-4" נחשב כיום לאחד מטילי האוויר המתקדמים בעולם.
המטוס, שטס לראשונה בשנת 2007 מעל בייג'ין, דומה מאוד ללביא הישראלי, כך טענו אז כל המומחים. האתר "סינו דיפנס" טען מיד אחרי הטיסה כי יש דמיון "בלתי ניתן לערעור" בין שני המטוסים. "הלביא מת בישראל ונולד מחדש בסין", כתב אחד המומחים.
לפני כשמונה שנים התקבלה בישראל החלטה לנתק כל קשרי יצוא ביטחוני עם סין. זאת בעקבות פרשת המל"טים מתוצרת התעשייה האווירית שנמכרו למדינה זו. האמריקנים האשימו את משרד הביטחון במסירת מידע לא מדויק על השבחה של מל"טים אלה.