משחק המחשב הטוב בעולם: לוקהיד מרטין דיווחה לאחרונה שסיימה להציב את סימולטור המשימה המלא (FMS) ל-F-35 בחיל האוויר הישראלי. מדובר בפעם הראשונה שהחברה מציבה סימולטור מתקדם אצל שותפה בינלאומית, מחוץ לגבולות ארצות הברית.
נוסף לישראל, הוצב הסימולטור גם ביפן, נורבגיה ואיטליה. מדובר בסימולטור משימה מלא המהווה כלי קריטי בתהליכי ההכשרה והאימון של טייסי מטוס ה-F-35, בו יוכלו ללמוד, לתרגל, להתאמן, לשמור על כשירות וכן להתכונן למשימות בהתאם לצרכים של כל מדינה.
הסימולטור החדש כולל את כל הפונקציות שקיימות במטוס האמיתי, כולל מערכות המחשוב והלחימה. בחדר ממוזג יוכלו הטייסים לטוס למדינות רחוקות ולבצע תמרונים, שבאוויר שנחשבים למסוכנים במיוחד. ההדמיה המציאותית תאפשר הכשרה טובה יותר לטייסים הישראלים, שיצטרכו "לטוס" בסימולטור כ-150 שעות, לפני שיעלו לטיסה האמיתית הראשונה. בסימולטור החדש ניתן להכין תרחישים מבצעיים מלאים לאימון מלא של הצוותים, כולל תזמון תקלות שונות ומסובכות במיוחד.
"לוקהיד מרטין תומכת בצורה מלאה בתהליכי ההכשרה והאימון בחילות האוויר שמפעילים את מטוס ה-F-35 במטרה להבטיח את הצלחתם המבצעית", מסבירה סגנית נשיא האימונים בלוקהיד מרטין קולין ארתור. "אנחנו מביאים עמנו ניסיון רב בפיתוח וביצוע הדרכות ואימונים ונעבוד בשיתוף פעולה מלא עם חילות האוויר של ישראל, יפן, נורבגיה ואיטליה, כך שימצו את מירב היכולות שמביא עמו סימולטור המשימה".
עוד ציינו בלוקהיד מרטין שצוותים של החברה יסייעו בתפעול ובתחזוקה של הסימולטורים שייפרסו במדינות. מדובר בשינוי משמעותי, שכן עד כה, תהליכי ההכשרה והאימון לכל צוותי האוויר, התחזוקה וההדרכה של מטוסי ה-F-35 בעולם התבצעו במרכז האימונים בארה"ב.
לוקהיד מרטין ממשיכה לתמוך גם בתהליכי הדרכת התחזוקה בישראל וביתר המדינות, בעוד חלק מהמדינות כבר התחילו לקבל תכנים והתנסויות מעשיות. תהליכי הכשרת אנשי התחזוקה כוללים אימון בסימולטור תחזוקת המערכות של המטוס (ASMT).
במקביל, ברגעים אלו ממש עושים את דרכם לישראל זוג מטוסי חמקן נוספים, מספר זנב 911 ו-913 שיעלו את מספר מטוסי החמקן שעשו עלייה ל-9. החמקנים מוטסים על ידי טייסים אמריקאים ומלווים במטוס תדלוק KC-10A של חיל האוויר האמריקני. בדרך, הם עושים עצירות ביניים בכמה שדות תעופה, כשהתיעוד האחרון מגיע מהאיים האזוריים, שם הם הפכו לאטרקציה של ספוטרים מכל העולם. על פי הכרזת חיל האוויר, עד סוף 2017 הטייסת הראשונה תהפוך למבצעית