מטוס F-16C בלוק 50 מספר 0343 עשה היסטוריה, כשהפך למטוס הקרב הראשון מסוג זה שהגיע ל-10,000 שעות טיסה בזמן הכי קצר. המשמעות היא שהיה באוויר 416.6 ימים, או אם תרצו למעלה משנה. בהודעה לתקשורת של דוברות כנף 52, נמסר שמדובר בהיסטוריה במערך מטוסי ה- F-16 של חיל האוויר האמריקאי.
הטייס שחצה עם המטוס הזה את 10,000 שעות הטיסה הוא סגן מפקד הכנף, קולונל ג'ייסון הוקאג' שאחרי הנחיתה זכה למה שמכונה "שטיפת הצדעה" יחד עם המטוס שלו, כשהוא חוצה את מסלול ההסעה תחת גשר מים שייצרו כבאיות בסיס "שפאנגדלפ" בגרמניה, שם מוצבת הכנף. "זה מדהים להיות חלק מהאירוע הזה", אמר הקולונל שממש לא הסתיר את ההתרגשות שלו.
בחיל האוויר האמריקאי מציינים שיש מטוסי F-16 אחרים שחצו את נתון ה 10,000 שעות טיסה. אולם מדגישים שם שמדובר בדגמים ישנים יותר או כאלה שנמצאים זמן ארוך יותר בשירות. אף אחד מהם לא עשה זאת בפרק הזמן הקצר כמו המטוס הזה.
העובדה שה- F-16 מגיע לנתון ההיסטורי היא בזכות היכולות של מטוס הקרב המפורסם, שמיוצר במפעלי חברת "לוקהיד מרטין". הוא נחשב למטוס אמין מאוד ונוח להפעלה ותחזוקה. לא פחות חשוב מזה, בחיל האוויר האמריקאי מדגישים שהנתון לא היה נצבר בלי העבודה הקשה של צוותי הקרקע בטייסת 480. "רק לחשוב על כמות הידיים וההשקעה כדי שהמכונה הזאת תעלה לאוויר", אמר קולונל הוקאג'.
מטוס F-16C בלוק 50 מספר זנב 0343 (ובשם הרשמי מאוד שלו 91-0343) "נולד" ב-21 ביולי 1993 וחודש לאחר מכן הגיע לבסיס הבית של כנף 52 שבגרמניה ומאז לא הוצב באף יחידה אחרת. בשנת 2019 הוא נחת בישראל להשתתף בתרגיל "בלו פלאג" עם חיל האוויר הישראלי ולנו יצא להיות שם ולתעד אותו.
מטוס 0343 היה "דוגמן הבית" שנבחר עבורנו על ידי דוברות חיל האוויר האמריקאי בבסיס עובדה, גם בזכות כל סימני ההפצצות שעל אפו. "המשימה העיקרית שלנו היא דיכוי מערכי הגנה אווירית, אחת מהמשימות הכי מסוכנות לטייס קרב", סיפר לנו אז קפטן מייקל אודונול מטייסת 480 על ייעוד הדגם הזה. "באופן מסוים, אנחנו מנקים לכוח התוקף את הדרך מנ"מ כדי שיבצעו את המשימה שלהם".