שבוע אחרי ההתרסקות, נחשפת גבורת הטייס: בשבוע שעבר התרסק מטוס הצבא האמריקני באוקיינוס הפסיפי כשעליו 11 אנשי צוות. גבורת הטייס, בדרגת לוטננט, נחשפה לאחרונה אחרי שכלי התקשורת בארה"ב פרסמו שבפנטגון שוקלים להעניק לו עיטור על מעשיו באירוע.
לוטננט סטיבן קומבס היה הטייס של מטוס תובלה מסוג גרייהאונד C-2 ואחד משלושת ההרוגים באירוע ההתרסקות. ביום רביעי שעבר, המטוס עשה את דרכו לנושאת המטוסים "רונלד רייגן", שנמצאת בים הפסיפי כחלק מכוח המשימה המתכונן לתקיפה פוטנציאלית בקוריאה הצפונית. במהלך הטיסה, אירעה ככול הנראה תקלה חמורה במנוע המטוס וזו הביאה להתרסקות.
בתחילה היה חשש לחייהם של כל מי שהיו על סיפון המטוס. אולם מספר שעות לאחר מכן הצליח הצי האמריקני לחלץ שמונה מנוסעיו, כולל את טייס המשנה של המטוס. עכשיו מתברר איך הם הצליחו לצאת מהמטוס למרות שזה התרסק בים סוער.
מתברר שלמרות הגלים הגבוהים והתקלה במנוע, קומבס הצליח להנחית את המטוס בים. מדובר בפעולה מסובכת שדורשת מיומנות טיסה גבוה, במיוחד כשמדובר במטוס תובלה. דובר הצי האמריקני חשף השבוע, שטייס המשנה סיפר בתחקיר ש:"מיד אחרי ההתרסקות הוא (קומבס) אמר לנו צאו לעזאזל מהמטוס". מבין 11 האנשים, שמונה נחלצו מהמטוס כמעט ללא פגע. קומבס עצמו נהרג במהלך האירוע יחד עם שני אנשי צוות נוספים. לא ברור איך זה קרה מכיוון שהוא שרד את ההתרסקות. חלק מהערכות מדברות על כך שהשלושה נסחפו בים ולבסוף טבעו. אופציה נוספת מדבר על כך שאולי השלושה נטרפו על ידי כרישים.
בצי פרסמו שקומבס סיים את קורס הטיס בשנת 2011 ובשנת 2015 הוצב על הרייגן. היו לו 1,200 שעות טיסה ולמעלה ממאה נחיתות על נושאות מטוסים. המטוס שהתרסק הוא מסוג גרייהאונד C-2 שנמצא בשימוש כבר כחמישה עשורים. מדובר במטוס לתובלה קלה של נושאות המטוסים של הצי. למרות גילו המתקדם, מציינים גורמים אמריקאים שיש לו היסטוריית בטיחות טובה. למעשה עד היום הייתה רק התרסקות קטלנית אחת של מטוס מדגם זה ב-1988.
עבור הצי השביעי של חיל הים האמריקני מדובר כבר ברצף של תקריות קשות, שלישית בחודשים האחרונים. באוגוסט האחרון נהרגו עשרה חיילים אחרי שנושאת המטוסים "ג'ון מקיין" התנגשה במכלית נפט ליד סינגפור. ביוני נהרגו שבעה חיילים בהתנגשות של ה"פיצ'גרלד" וספינת משא פיליפינית.