בסוף השבוע הסתיים ביקורו הראשון בישראל של מפקד חיל האוויר הגרמני, גנרל קארל מולנר, שהגיע לביקור רשמי בישראל כאורח של מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל. לפי הדיווח באתר חיל האוויר, ביקורו של מולנר נפתח במסדר כבוד שנערך לכבודו לקול תרועות ההמנון הגרמני. לאחר מכן המשיך הגנרל לפגישות עם בכירים בחיל האוויר, ביקור בתעשיות הביטחוניות ובחינת רכישת מוצרים ישראלים.
באתר "ישראל דיפנס" מוסיפים שבמסגרת הביקור סייר גנרל מולנר בבסיסי חיל האוויר השונים בארץ, ואף טס במטוס F15 ישראלי.
"היחסים בין ישראל לגרמניה - היסטוריים"
"היחסים בין ישראל וגרמניה הם היסטוריים, וכך כמובן גם מערכת היחסים בין חיל האוויר הגרמני לישראלי", אמר גנרל מולנר בריאיון לאתר חיל האוויר. "הגעתי הנה בכדי להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו, להרחיב אותו ולחפש תחומים חדשים לשיתוף פעולה שלא חשבנו עליהם בעבר. אתם ניצבים בפני אתגרים ודילמות מהם אנחנו יכולים ללמוד לא מעט".
לחיל האוויר הגרמני מורשת ארוכת שנים: הגנרל מולנר עומד בראשו של אחד מחילות האוויר הוותיקים ביותר בעולם, וללא ספק אחד מהחילות הבודדים ששינו את פניה של התעופה המודרנית.
כבר היום מתקיימים יחסים הדוקים בין שני החילות, החל משיתופי פעולה בתחום ההדרכה והאימון וכלה במסחר במוצרים ביטחוניים. "רק בסוף השנה שלחנו לכאן מפקד בסיס וקצין נוסף בכדי שיתאמנו יחד עם טייסי היסעור של חיל האוויר שלכם", הזכיר הגנרל מולנר. עד לאחרונה, רוב מסוקי הסער הקטנים השתייכו לכוחות הצבא הגרמניים ולא לחיל האוויר שלהם. "אין ספק שגם בתחום הזה נוכל ללמוד מכם".
מטוסים באפגניסטן, סוללות טילים בטורקיה
בשנים האחרונות חיל-האוויר הגרמני המריא לשיתופי פעולה רבים מסביב לעולם. מאז שנת 2006, הוא לוקח חלק בפעילות הבין-לאומית המתבצעת באפגניסטן. "מסוקי סער ומטוסי תובלה של כוחות חיל-האוויר הגרמניים פרוסים במספר בסיסים באפגניסטן ומסייעים לכוחות הקרקע ומבצעים פעילויות מיוחדות", פירט הגנרל מולנר. "כשותפים בברית נאט"ו, גם הענקנו סיוע לכוחות הפועלים בלוב, וכיום אנחנו מסייעים לברית האפריקאית הפועלת במאלי ומפקחים, יחד עם שאר מדינות נאט"ו, גם על מדינות הבלקן. לאחרונה שלחנו לגבול הדרומי של טורקיה סוללות פטריוט שנועדו להגן עליה מפני תקיפות מסוריה".
על-אף הקיצוצים הכלכליים בצבא הגרמני, חיל האוויר ממשיך להתקדם ולהתפתח. רק לאחרונה הצטרף לשורות החיל מטוס ה"יורופייטר" ה-100 שלו, וכעת מתכוונים הגרמנים להרחיב גם את ארסנל המטוסים הבלתי מאוישים. "אנו עומדים להחליט על עתידם של המל"טים בגרמניה. לא נוותר על מטוסים מאוישים כמובן, אך יתרונותיהם של הכלים הבלתי מאוישים ברורים. לאחרונה אנו בוחנים את הגולבל-הוק, המל"ט הגדול בעולם, שייוצר בעבור חיל האוויר הגרמני כיורו-הוק ויכנס לשירות בהמשך".