חיל האוויר האמריקאי מתכנן להתקין במפציצים מסוג B-52 שלו שירותים ותאי מנוחה לנשים, לאחר שגדלה משמעותית כמות המשרתות כטייסות במפציצים מהסוג הזה. בארה"ב כבר פנו לחברות מסחריות בבקשה לקבל מידע על עלויות הפרויקט. "ככול שמפציצי ה-B-52 ממשיכים לטוס במשימות ארוכות טווח, במיוחד עם צוותים מעורבים, ישנו צורך משמעותי יותר לפרטיות בתאי המנוחה", נכתב בבקשת המידע.
פיקוד התקיפה הגלובלית בחיל האוויר האמריקאי אחראי על תחום המפציצים האסטרטגיים של ארה"ב, בהם ה-B-2 החמקן, מפציץ B-1B והמפציצים הוותיקים מסוג B-52H. כחלק מהתפקיד שלהם המפציצים האלה אמורים להמריא לכל מקום בעולם בתוך זמן קצר. בשנה האחרונה התגברו מאוד הטיסות ארוכות הטווח שנועדו לאמן את הצוותים וגם להעביר מסרים, בין השאר לאיראן ולצפון קוריאה.
לאחרונה המריאו כמה צוותי מפציצי B-52 לטיסות ישירות מארה"ב למפרץ הפרסי ובחזרה, בהן חלפו בין היתר גם בשמי ישראל. השהות באוויר בטיסה כזו מוערכת בכ-40 שעות רצופות בלי תדלוק אווירי, כך על פי חיל האוויר האמריקאי. נכון להיום, במפציצים האסטרטגיים כמו ה-B-52 כמעט ואין פרטיות לנשות ואנשי הצוות.
כל זה הולך להשתנות בעקבות מהלך שהניע מפקד חיל האוויר האמריקאי הקודם, גנרל דיוויד גולדפיין, במטרה להפוך את השירות לנוח ומותאם יותר עבור נשים, כולל סרבלי טיסה מותאמים ועוד.
בשנים האחרונות גדל משמעותית מספר הנשים שמשרתות בתפקידי צוות אוויר בחיל האוויר האמריקאי ובמטוסים רבים כבר יש מיני-מלתחות מופרדות לנשים או אזורי מנוחה מחולקים. במטוסי הרקולס C-130 יש בחלק האחורי של תא המטען שרותי נשים וחדרי מנוחה. גם במטוסי התובלה הגדולים מסוג C-17 ומטוסי התדלוק מסוג KC-46 מתוצרת בואינג שנכנסים בימים אלה לשירות, יש חדרי מנוחה לנשים, שירותים ואפילו תאים פרטיים ננעלים.