מת'יו בְּרוּך, טייס ותיק בטייסת הצילום הראשונה של חיל האוויר האמריקאי מחזיק היום בארחד התפקידים שכל צלם היה רוצה להחזיק בהם – את הזוויות שהוא טופס, יש מעט צלמים שמצליחים לתפוס. "הגעתי לחיל האוויר כשאני רוצה כל תפקיד שיתנו לי", הוא מתחיל לספר לאתר האינטרנט "The Brigade" ומפטיר – "ונתקעתי בשיבוץ של צלם". הוא ממשיך לספר על דרכו כצלם אווירי קרבי: "בשלוש השנים הקצרות בחיל האוויר ישבתי במושב האחורי של אינספור כלי טיס, עבדתי יחד עם היחידות המיוחדות ועבדתי והתאמנתי יחד עם יחידות צבאיות מכל העולם. כל אלה היו הזדמנות נדירה לאדם כל כך צעיר בקריירה בחיל האוויר. לא עשיתי שום דבר מיוחד ואני אסיר תודה לתפקיד שקיבלתי".
צילום תעופה ידוע כתחום אקסלוסיבי שרב העוסקים בו הם חובבנים שמשקיעים עשרות ומאות אלפי שקלים כדי לעלות על כלי טיס וספוטרים נלהבים שרובצים מתחת למסלולי ההמראה והנחיתה. מת'יו לעומת זאת עוסק בצילום אווירי כמקצוע. כן, משלמים לו על זה כסף.
את שירותו, מת'יו עושה בטייסת שכל תפקידה הוא תיעוד פעילות חיל האוויר האמריקאי מהאוויר. הטייסת יושבת בפיניקס שבאריזונה. את התצלומים הוא לוקח באמצעות מצלמת הניקון שלו, אבל גם באמצעות מכשור צילום שמורכב על גבי המטוסים. במהלך הפעילות של מת'יו, כמו שהוא מספר יוצא לו להיפגש עם יחידות רבות מכל העולם, אותן הוא מצלם בסיטואציות שונות מהאוויר וגם מהיבשה. בתיק העבודות שלו ניתן למצוא תמונות שהוא צילם מהאוויר, מפתחים אחוריים של מטוסים, מהקוקפיט של מטוס קרב ומהקוקפיט של מטוס תובלה. בשל מהירות הטיסה הגדולה של מטוסים אלו, עלות הטיסה הגבוהה ותנאי לחץ האוויר בגבהים למת'יו יש אתגר לתפוס את התמונות הטובות ברגעים הנכונים ולהשיג את התמונות הכי טובות. את זה הוא עושה בזכות תרגול מתמשך, שעות של אימון, ניסיון נצבר ומכשור ייעודי מתקדם.
את גלריית התמונות המורחבת של מתי'ו ברוך ניתן לראות באתר dvids