גל הטרור ששוטף את הארץ בימים האחרונים גורם לפאניקה גדולה בקרב האזרחים, ורבים ממהרים להצטייד באמצעי מיגון מיוחדים כדי להגן על חייהם מפני המחבלים הבודדים.
"אני יכול לומר שיש פה בפירוש היסטריה של אזרחים שמחפשים לקנות אמצעי מיגון מסוימים, דבר שלא רואים בכלל בימים כתיקונם", אומר מנכ"ל רשת 'ריקושט', דודי מנטין. "הגרף שלנו מצביע על עלייה דרמטית במכירות של פריטי המיגון והביקוש רק עולה ועולה מידי יום. מגיעים לקוחות שמחזיקים במוצרים שפג התוקף שלהם וקונים חדשים. לא מוכנים לקחת סיכון שבזמן אמת לא יכלו להגן על חייהם".
בריקושט טוענים, כי בשבוע האחרון חלה עלייה של כ-400 אחוז במכירת אמצעי מיגון מסוגים שונים. מתברר, שמרבית הלקוחות הם נשים (כ-65 אחוז ו-35 אחוז גברים) בשנות העשרים לחייהן, שצובאות על סניפי הרשת כדי לרכוש את הפריטים.
מדובר לרוב על פריטים קטנים, אשר אפשר לשלוף אותם בקלות מהתיק או מהכיס ולנטרל את האיום. הפריט הכי מבוקש הוא ליפסטיק, המכיל פלפל מרוכז ובעל טווח אפקט של מטרים מהתוקף. הפריט השני הוא תרסיס גז פלפל – גדול יותר ויכול להתחבר למחזיק מפתחות וגורם לגירוי קשה בעיני התוקף, לנזלת, ולפגיעה זמנית בראייה. הפריט השלישי הכי מבוקש: שוקר חשמלי. בנוסף מוסרים מהרשת שיש אנשים שקונים אפילו אזיקונים, במטרה לכבול את המחבלים התוקפים במידה ויתעורר הצורך.
"אלו הפריטים שמרבית הלקוחות קנו אצלנו רק בשבוע האחרון, הישראלים הוציאו לפחות כ-300 אלף שקל על רכישתם", הסביר מנטין. "זה המון יחסית לימי שגרה נטולי פיגועים. ככול שהפיגועים מתגברים כך הביקוש לאמצעי הגנה רק עולה ועולה. הלקוחות מחפשים אמצעים שקל מאוד לשלוף אותם ולהפעיל אותם מבלי להסתבך ברגע האמת".