לא מעט הורים לחיילים רגילים בתקופה האחרונה לעובדה שהילדים שלהם לא זמינים בנייד כי הם בלחימה וכי הם היו צריכים למסור את הטלפון. הרגע של החזרה מהלחימה והטלפון הביתה שאומר שהכל בסדר, הוא רגע ששווה מפז גם להורים וגם לחיילים. כפי שדווח ב-mako מוקדם יותר היום, שישה חיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים גילו שהם לא יוכלו לעשות את זה כשיצאו מרצועת עזה כי משאית דרסה את הקופסא הסגורה בה הוחזקו מכשירי הסמארטפון שלהם ואלו, למרבה הצער, יצאו מכלל שימוש.
מאז אירע המקרה ועד היום, לחיילים אין טלפון ועם הבית, קשה להם ליצור קשר. פיצוי על המקרה, לא נראה שיקבלו בזמן הקרוב וברור שעם המשכורת הצבאית הנמוכה, רכישה של סמארטפון חדש איננה עניין של מה בכך. בעקבות הפרסום בצהרים, חברת פרטנר החליטה שהיא מרימה את הכפפה ועוזרת לחיילים לחדש את הקשר הרציף עם הבית.
"החלטנו שניתן להם סמארטפונים", אמר לנו הערב חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר. "מבחינתי, גם אם הם לא לקוחות שלי היום וגם אם הם לא יהיו הלקוחות שלי בעתיד. זה לא חשוב. חייל צריך שיהיה לו טלפון ואם צריך ניתן להם סמרטפונים שיהיו להם. שהצבא בינתיים יטפל בכל הביורוקרטיות שצריך לטפל בהם". בעקבות המקרה, רומנו כבר שלח הודעה לסגן מפקד הגדוד ויצר קשר עם מנכ"ל האגודה למען החייל כדי להסדיר את עניין התרומה.
"הם לא עשו שום דבר רע. ההפך", אומר גורם בכיר נוסף בחברה הנמנית במועדון "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל. "לשמחתנו, אנחנו יכולים לעזור להם עם זה, ונדאג שהם יקבלו טלפונים". אותו גורם מוסר כי כבר נוצר קשר עם אחד החיילים ושבקרוב יועברו להם המכשירים.
נראה שאם בצהרי היום, מכשירי הסמארטפון היו רחוקים מתמיד, כעת הם רק במרחק נגיעה. אנחנו כמובן מקווים שהעניינים יסודרו כמה שיותר מהר, שמשבר הסמרטפונים ייפתר ויותר מזה – שיהיה שקט ושהחיילים פשוט יחזרו הביתה.