הטייסים ששברו שיא גינס: ספר השיאים לשנת 2020 בחר את מטוס ה-LM-100J, הגרסה האזרחית של הסופר הרקולס, למטוס הכבד ביותר בעולם שביצע 'לופ' אווירובטי בקטגוריית הנדסה וטכנולוגיה. מדובר בדגם למשימות אזרחיות של מטוס C-130J שטס גם בחיל האוויר הישראלי תחת השם "שמשון".
המטוס מתוצרת חברת "לוקהיד מרטין" ביצע את התרגיל האווירובטי לעיני הקהל בסלון האווירי בפרנבורו בריטניה ביולי 2018 כשככל הנראה נבחן בזמן שחלף מאז, עד שנבחר להיכנס לספר השיאים של גינס.
משקלו של המטוס עומד על 36,740 אלף קילוגרמים. הרוב המכריע של מטוסי התובלה לא מסוגלים לבצע תמרון מהסוג הזה, בטח לא בגובה נמוך, כי המנועים שלהם חלשים מדי או כבדים מדי. חלק גדול ממטוסי התובלה יתפרקו באוויר אם יבצעו תמרונים חריפים כמו שביצע המטוס הזה. מדובר ב"סטייל" השמור בדרך כלל למטוסי קרב.
ההרקולס הוטס על ידי טייס הניסוי של לוקהיד מרטין, ויין רוברטס, ולצדו הקצין הראשון סטיב נוקבלוק. החברה קיימה את טקס הגלילה הרשמי למטוס המטען הזה בפברואר 2017. הוא מביא עמו פיתוחים ושדרוגים טכנולוגיים שנוצרו כתוצאה מהניסיון הצבאי-מבצעי הרב של מטוס ה-C-130J, שמסתכם ב-2 מיליון שעות טיסה שבוצעו על ידי 20 מדינות.
המטוס הוא הגרסה התשיעית שיוצרה בסדרת ה"סופר הרקולס" ותוכנן לבצע מגוון רחב של הובלת מטענים ומשימות אזרחיות, בהן הטסת מטען בגדלים חריגים, פיזור חומרים מגוונים מהאוויר, חיפושי גז ונפט, חילוץ רפואי/אמבולנס אווירי, פעילויות הומניטריות, הטסת נוסעים ואנשי צוות למגוון משימות, חילוץ והצלה ועוד.
הוא תוכנן להטסה על ידי שני טייסים עם תצוגה עילית עבורם, צריכת דלק נמוכה ויחס דחף/משקל גדול וכן תכנית תחזוקה יעילה פר שעות טיסה. מנתוני החברה יותר ממאה מטוסים כאלו יוצרו ושווקו לגורמים ממשלתיים ומסחריים ברחבי העולם.