טייסים רבים נוטשים את חיל האוויר האמריקאי, במה שנראה כמו אחד המשברים החמורים שחווה החיל מזה שנים. על פי נתונים שפורסמו בימים האחרונים, הטייסים עוזבים את החיל מהר יותר משניתן להחליף אותם. גורמים בכירים בחיל האוויר האמריקאי מודאגים מהתופעה, ומדגישים שהמצב חמור עד כדי כך שלא תהיה ברירה, אלא לאלץ חלק מהם להישאר בניגוד לרצונם.
אלא שמסתבר שעזיבת הטייסים אינה תופעה חדשה. רוב הטייסים עוזבים לטובת חברות תעופה מסחריות שמעניקות להם שכר כפול ואף משולש מזה שהם זוכים לו בשירות הצבאי. במטרה לסיים את המשבר, בכירי החיל יפגשו בחודש מאי הקרוב עם מנהלי חברות התעופה, בתקווה שיגיעו להסכמה שתקל על חיל האוויר ותמנע פגיעה ביכולות המבצעיות שלו.
מלבד זאת, בחיל מבקשים להגדיל את שכרם של הטייסים ולהוסיף להם תמריצים שיעודדו את הישארותם, אך לדברי הגנרל אוורהארט, מפקד פיקוד התובלה האווירית בחיל האוויר האמריקאי, ספק אם גם זה יעזור. לדברי הגנרל, העובדה שהטייסים נשלחים לתקופות ארוכות למדינות זרות, כמו גם העובדה שבתפקידים שהם מבצעים בארה"ב עצמה הם טסים הרבה פחות (לרוב מדובר בתפקידי מטה), הופכת את חיל האוויר האמריקאי לפחות אטרקטיבי עבור הטייסים. לדבריו, מדובר בתוצאה של קיצוצים בתקציב ובשעות האימונים.
"טייסים בצבא משרתים מאהבה למולדת ומאהבה לטוס", אמרה ג'קי ספייר, נציגת המפלגה הדמוקרטית בוועדת הכוחות המזויינים. למרות זאת, כמו הגנרל, גם היא ציינה כי היא לא בטוחה שמדובר רק בסיפור של כסף - כי אם גם ברצון שלהם לטוס כמה שיותר.
כבר עכשיו, כך טוענים מפקדים בחיל, ניתן להרגיש את השפעותיה של התופעה. "אם אין לי טייסים שיטוסו, ואם אין מי שיעמיס את הפצצות במטוס, אז דאע"ש ינצחו", אמר הגנרל אוורהארט לנציגי וועדת הכוחות המזויינים.
המספרים, כפי שעלו בעדות של בכירים בפני הקונגרס, מדברים על מחסור של כ-1,500 טייסים. בתחום התחזוקה, מדובר במחסור חמור אף יותר של כ-3,400 אנשי צוות קרקע, לרוב טכנאים של כלי הטיס השונים.