לא רק חמקנים ומטוסי קרב יקרים. תאגיד סיירה נוואדה (SNC) אישר שחיל האוויר האמריקאי רכש את מטוסי הקרב הקלים שלהם מסוג A-29 סופרטוקאנו, שדרוג של מטוס מוצלח תוצרת ברזיל.
סגן נשיא תוכנית המטוס הוציא הודעה ומסר שהוא: "גאה לבנות ולמסור את מטוסי הקרב המוכחים A-29 לחיל האוויר האמריקאי". הוא הוסיף שעכשיו, לחיל האוויר האמריקאי תהיה את היכולת היכולת לפרוס את המטוסים ולתמוך בכוחות ארה"ב ובעלות בריתה, כאשר המטוס מספק יכולות טובות ומוכחות למשלם המיסים".
לא סתם משלם המיסים הוזכר בהודעה הרשמית. בעידן שבו מחירם של מטוסי הקרב הגיע למאה מיליון דולר ליחידה וכל שעת טיסה נוגסת עוד עשרות אלפי דולרים, ה- A-29 אמור לספק חלופת תקיפה זולה ואמינה. בטח כשבעשורים האחרונים האויב הוא ארגון טרור בלי חיל אוויר ועם יכולת נ"מ לקויה.
המטוס נרכש כדי לסייע לכוחות מיוחדים ולהעניק סיוע קרוב לכוחות היבשה. בעשורים האחרונים מדובר לרוב בחוליות טרור, מקסימום היתקלות עם כמה עשרות לוחמי אויב.
בארה"ב הגיעו למסקנה, שלא חייבים להרים לאוויר F-35 או F-15, מספיק פייפר שיודע להביא פצצות חכמות ולפגוע במטרה. במיוחד במקרה שמדובר בסיוע לכוח מיחידה מיוחדת, מה שיהיה המשימה העיקרית של המטוס.
הפעם האחרונה שחיל האוויר האמריקאי הפעיל מטוסי מהסוג הזה למשימות כאלה, הייתה במלחמת וייטנאם. לא נמסר כמה מטוסים החליטו לרכוש, אולם על פי הודעת החברה העסקה כוללת גם הכשרת טייסים, טכנאים, תמיכה לוגיסטית ועוד. יתכן והמטוסים יחליפו את מטוסי A-10 "חזיר היבלות" הוותיקים שיצאו משירות.
מטוס A-29 טס כבר בלא מעט חילות אוויר בעולם. רובן כאלה שלא יכולים וגם לא צריכים להחזיק מטוסי קרב יקרים, דוגמת מדינות כמו קולומביה, תימן, אקוודור וגם לבנון, שקיבלה אותם מארה"ב.
המטוס שודרג למפרט של חיל האוויר האמריקאי. בין השאר מכשירי רדיו, תקשורת לוויינית ואמצעי הצפנה. מתחת לגוף המטוס מערכות אלקטרו אופטיות בכדור שנמצא מתחת לגוף המטוס ומאפשר תצפית וקבלת מידע 360 מעלות. יש לציין שמאז תחילת שנות ה- 2000 אלביט הישראלית מספקת את מערכות האוויוניקה של המטוס.