רבות דובר על ההצלחה של דאע"ש לגייס צעירים לארגון באמצעות שימוש מוצלח ברשתות החברתיות, סרטוני עריפת ראשים שהופכים לוויראליים ורתימת צעירים לרעיון באמצעות הבטחות לגן עדן. אך מתברר שהמגייסים של דאע"ש מצאו שיטה חדשה ויוצאת דופן במיוחד כדי לגייס צעירים לשורות הארגון – תמונות של ממרח השוקולד נוטלה ושל גורי חתולים חמודים.
רגע, מה? כן כן, קראתם נכון. נוטלה וחתולים הם השיטה החדש של ארגון המדינה האסלאמית לגייס צעירים. מחקר חדש שנערך בשוודיה טוען שהתמונות המבעיתות של אלימות קיצונית כבר לא משפיעות על הצעירים כמו פעם. המחקר, שכותרתו "הח'ליפות הדיגיטלית: התעמולה של המדינה האסלאמית", בוצע על ידי הסוכנות למחקר בטחוני של שוודיה. החוקרים טוענים שהקבוצה הקיצונית עושה מאמצים למצוא את הדבר הבא שיביא לגיוס צעירים חדשים לשורותיה וכעת היא משתמשת בהטמעת הרעיון ש"ג'יהאד זה מגניב" לתת המודע של בני הנוער. איך עושים את זה? בעזרת תמונות של שוקולד נוטלה וחתולים חמודים.
בעבר כבר נחשפה השיטה יוצאת הדופן של הארגון, אבל אז זכו הטענות לגיחוך - כולל מדאע"ש עצמם. אבל המחקר מאשש את הדיווחים ומציג שורה של שיטות שבהן משתמשים המגייסים של הארגון. "כמו שלבני הנוער יש מוזיקה, אופנה ותחביבים שנחשבים ל'מגניבים' וכאלה שלא, כך דאע"ש מנסה להטמיע את תפיסות העולם שלו כמגניבות בקרב בני נוער. לצעירים של דאע"ש יש מוזיקה משלהם, סגנון לבוש מסוים וצורת דיבור מסוימת. הם מפיצים זאת באמצעות סרטונים ותמונות של מגויסים המשלבים את האידיאולוגיה שלהם ביחד עם נגיעות של התרבות המערבית. כך נראה תמונה של אדם עומד בסופרמרקט ומחזיק צנצנת נוטלה, אבל אז אתה שם לב שהוא נושא נשק", נכתב במחקר.
"השימוש בדימויים מערביים נראה אולי תמוה עבור תנועה קיצונית ששונאת את כל מה שקשור למערב, אך נראה שדאע"ש מוכנים לעשות את הצעד הזה לכיוון המערב כדי להגדיל את שורותיהם. אנשים שנמשכים לתעמולה של הארגון, הם לעיתים קרובות דור שני למהגרים, אבל הם גדלו בארצות המערב. הם חיים את העולם המודרני, אבל נמשכים לרעיונות התעמולה. חוקרים רבים מצאו שעבור אותם אנשים שנמשכים לארגון בעזרת התעמולה, האידיאולוגיה היא משנית".