בפברואר 2016 עלה שכר החיילים ב-50%. אם אתה חייל עורפי, אתה נהנה כיום מסכום עתק של 810 שקלים שנכנסים לחשבונך (במקום 540); אם אתה תומך לחימה, אתה נהנה ממשכורת מופרזת למדי על סך 1,176 שקלים (במקום 784); ולוחם, אתה לא חושב שהגזמת קצת עם ה-1,616 שקלים לחודש (במקום 1,077)?
לא – חיילים עדיין לא מתעשרים בצה"ל. המשכורות, גם אחרי המאבק המתוקשר שהביא לעלייתן, עדיין זעומות. עדיין יש לא מעט חיילים עניים בצה"ל, מש"קיות ת"ש עדיין עובדות שעות נוספות, ואלה שיכולים להרשות לעצמם פשוט חיים על חשבון ההורים שנקרעים תחת הנטל. תכלס, להיות חייל בצה"ל זה פשוט לא משתלם.
אפשר לספור בעשר אצבעות את כמות ההטבות שחיילים זכאים להן, וגם בתי העסק המעטים שמקנים לחיילים הנחות דורשים לרוב שהם יתייצבו לאכול על מדים. אז נכון, לחיילי הקריה שאוכלים בשרונה או בעזריאלי זה בסדר, אבל מה עם הלוחמים שחוזרים הביתה אחרי 21 יום בשטח ומבקשים ליהנות מיומיים בג'ינס וטי-שירט? הם לא זכאים להנחות משמעותיות? למזלנו השכילו להבין זאת בתי הקולנוע, שמקנים לחיילים כרטיס מוזל בהצגת חוגר. חבל שהדבר לא חלחל גם לדוכני המזון ומחיריהם המופקעים.
השבוע יצאה רשת "ברגר קינג" במבצע מקורי: שדרוג צבאי לשיטת ה"חבר מביא חבר". כל לקוח שיביא איתו קצין לסניף יזכה להטבות שונות, בהתאם לדרגה של הקצין המדובר: סג"ם למשל יזכה באקסטרה צ'יפס, סגן בטבעות בצל וצ'יפס, וכך עד הרמטכ"ל - שיזכה אתכם בלא פחות מ-50 ארוחות חינם. הקמפיין היצירתי הזה מגיע כמובן בתזמון מושלם עם פתיחת סניף "ברגר קינג" בקניון עזריאלי שסמוך לקריה, וידי החיילים התמלאו במהרה בפליירים שמכריזים על המבצע. אפשר לבחון את המהלך של "ברגר קינג" ולשאול אם דווקא אלה שנהנים ממשכורת קבע זקוקים להנחה הזאת ולא חיילי החובה שמרוויחים מאות שקלים בחודש, אבל בואו לא נהיה קטנוניים ונאמר ל"ברגר קינג" תודה על כך ששברו את הבצורת שקיימת בשנים האחרונות בנושא הנחות החיילים.
הציבור אוהב את צה"ל. הרי הרשת מוצפת בחיילים נרגשים שאכלו במסעדה או בבית קפה וגילו לתדהמתם שעובר אורח שהבחין בהם שילם עבורם את החשבון, וגם בעלי עסקים קטנים מפרגנים לעיתים לחיילים בארוחות "על חשבון הבית". מועדון "יותר" של האגודה למען החייל, שמעניק הטבות לחיילים בשירות חובה, מציע הנחות במגוון רשתות לחיילים שמחזיקים בכרטיס המועדון. אבל האמת? כל עוד אין איזה "צוק איתן" ברקע, החיילים צריכים להתחנן להטבות שמגיעות להם.
חיילים הם אמנם עם עני, אבל הם כוח קנייה חשוב. חייל רעב יסכים לשלם לא מעט עבור ג'אנק פוד מפנק כשהוא חוזר מהשטח או לחילופין לרכוש בגד יקר לסוף השבוע. הרשתות משקיעות לא מעט מאמצים ומשאבים בפרסום, שיווק ופנייה לחיילים (ע"ע "ברגר קינג"), אבל התחושה הכללית היא שלחיילים לא יוצא מזה יותר מדי, וחבל שכך. מקווה בשבילכם שיש לכם לפחות חבר רס"ן.