הוכשר הטייס האלף במספר על מטוס החמקן 35-F. כך מדווחת היצרנית חברת "לוקהיד מרטין". לא קיים דגם דו מושבי למטוס ולכן הפעם הראשונה שטייס טס סולו ב- F-35 זו למעשה הפעם הראשונה שהוא עולה על המטוס. למעשה כמעט מחצית משעות הטיסה בהדרכת הטייסים נעשות בסימולטור.
מה שמייחד מטוסי F-35 מהדור החמישי זו בעיקר החמקנות לצד מחשוב עוצמתי, יכולת חיתוך המידע במטוס ויכולת נשיאת חימוש גבוהה. האיחוד בין כל הדברים האלה הכניס את חילות האוויר שמפעילים את המטוס, בהם ישראל, לתחומים שעד אז לא היו מוכרים. נדרשה בנייה של תורה חדשה והכשרה מותאמת לטייסים וצוותי הקרקע.
בנוסף הגיעו ללמעלה מ-9,000 אנשי צוות קרקע שמתחזקים את המטוס. במקרה של הכשרת צוותי הקרקע, גם כן אחוז גדול מההכשרה והאימונים נעשה באמצעים טכנולוגיים וסימולטורים.
זאת בין השאר בגלל שתרגולים רבים דורשים פעולות פולשניות והוצאת חלקים, מה שכמובן משבית חמקן מלטוס. הטכנולוגיה מאפשרת לעשות את אותו הדבר בלי לעצור את הטיסות של כל כלי.
עוד מפרסמים בחברה שבעולם יש 10 מתחמים בהם מאמנים טייסים ומכונאי חמקן, אחד מהם בנבטים של חיל האוויר הישראלי שהגיע לעצמאות מלאה בהכשרות.
נכון להיום יש 10 מדינות שמכשירות טייסים ומכונאים כאשר עד לשנת 2025 יהיו בעולם 25 "אתרים" שיכשירו אותם. אחת מ-10 המדינות שמכשירות את אנשי החמקן זו ישראל, כאשר חיל האוויר הגיע לעצמאות מלאה בכל הקשור להדרכה ואימון אנשי הצוות.
אנשי לוקהיד מרטין שנמצאים בבסיס נבטים אחראים רק על הלוגיסטיקה והסימולטור, על מחסן החלקים ולתחזוקה יעילה עם מערכת "אליס" - Automatic Logistic Information System.
אימון טייסי ה- F-35I "אדיר" דורש שטח אווירי נרחב שיהיו בו איומים באוויר ועל הקרקע, שטח שכידוע למדינת ישראל אין יותר מדי להציע ממנו. לכן מקומו של הסימולטור חשוב לאימון צוותי האוויר והקרקע.