מטוס החמקן הרוסי סוחוי Su-57 הראשון מייצור סדרתי שנמסר ליחידת הניסוי של חיל האוויר הרוסי, החל לבצע טיסות ניסוי עם טיל היפרסוני (על קולי). באופן רשמי זהו המטוס הראשון כשהראשון שיוצר התרסק בטיסת ניסוי לפני כשנה.
בסוכנות "טאס" הרוסית דיווחו בנוסף שמטוס החמקן נכנס לשירות באחת מטייסות חיל האוויר הרוסי, כפי שהובטח בתחילת החודש. על פי הדיווחים מרוסיה הטיל שהחלו בהתאמתו לנשיאה על ידי החמקנים זה הוא Kh-47M2 קינזאל (פגיון). כיום רק מטוסים מסוג MIG-31 נושאים את הטיל הזה, אולם הרוסים טענו בעבר שגם מטוסי החמקן יהיו חמושים בו.
כלי תקשורת רוסים המזוהים עם המשטר טוענים כי לטיל טווח של 2,000 ק"מ ומהירות העולה על 9,000 קמ"ש. העובדה שמטוס חמקן מסוגל לשאת טיל שבאופן עקרוני קשה מאוד לגילוי ויירוט, הופכת את האיום הזה למשמעותי מאוד. משהו שבארה"ב כבר הביעו דאגה מפניו.
.... and the final batch of images showing Su-57 '01. pic.twitter.com/OMRWd5k5f6
על פי הדיווחים מרוסיה טיסות הניסוי של החמקן הרוסי עם טילים היפרסונים החלו כבר ב-25 לחודש. לאחרונה צוטט בכיר בוועדה הצבאית-תעשייתית ברוסיה שאמר כי, "החלו ניסויים בסוגים חדשים של אמצעי לחימה שהחמקן יישא בתא פנימי ומתלים חיצוניים. הניסויים צפויים להסתיים בשנת 2021".
חיל האוויר הרוסי צפוי לקבל 76 מטוסי SU-57 לא כולל מטוסי הניסוי שימסרו גם הם לטייסות החמקן. החל משנת 2022 הרוסים מתכוונים לייצר חמקנים בקצב של 10 עד 12 בשנה כאשר הצפי הוא שבשנת 2028 חיל האוויר הרוסי יקבל את כלל מטוסי החמקן שלו.
המספרים צפויים להשתנות במקרה ומדינות נוספות יחתמו על עסקה לרכש מטוס הקרב, אולם יש לציין שהחמקנים הרוסים עדיין לא מצוידים במנועים המותאמים להקטנת חתימת המכ"מ של המטוס, מה שפוגע ביכולת החמקנות שלו וגם במכירות.