בחודש שעבר הודיע חיל האוויר האמריקאי רשמית על הכרעה חשובה, לה יש משמעות גם עבור חיל האוויר הישראלי.
הדגם החדש של מטוסי ה-15-F מתמודד מול מטוסי ה-35-F חמקן על הזכות להיות הרכש הבא של ישראל בתחום מטוסי הקרב. האמריקאים, שעמדו בפני החלטה דומה, הודיעו כי בחרו בדגם החדש של ה-F-15X (מוכר גם כ-EX) כמטוס התקיפה העתידי שלהם.
בישראל עוקבים אחרי ההתפתחויות בארה"ב ויש להן מן הסתם משקל בהחלטה. כעת, חודש אחרי שהודיעו על הבחירה ב-15-F החדש, האמריקאים עשו צעד נוסף והודיעו על הטייסת הראשונה שתפעיל את המטוס עבור ארה"ב.
הכרזה על הטייסת הראשונה כולל תאריך היעד, היא שלב נוסף שמעיד על ההתקדמות בציר הזמן של המטוס שאחריו עוקבים גם בחיל האוויר הישראלי. כבר לא מדובר במטוס חדש שנמצא רק "על הנייר".
על פי ההחלטה שהתקבלה בחיל האוויר האמריקאי, טייסת של המשמר הלאומי, כלומר טייסת מילואים, תהיה הראשונה לקבל את הדגם המתקדם ביותר של מטוס הקרב האייקוני.
הבחירה בטייסת מילואים מפתיעה ולמרות זאת, יש לציין שאורגון נחשבת ל"ארץ הנשרים", מכיוון שבתחומה תשתית נרחבת למטוסי ה-F-15. במדינה מספר בסיסים ומתקנים בהם פועלות שתי כנפות, יחידות תחזוקה ובנוסף שטחי אימונים, בהם מקיימים תרגילים אוויריים גדולים.
"במהלך השנים האחרונות המשמר עמד באופן עקבי ובהתמדה מול אין ספור אתגרים לאומיים", אמר גנרל מייק לוה, מפקד המשמר הלאומי האווירי. "המעבר למערכות נשק מתקדמות ישמור על היעילות שלנו כחלק מהקהילה האווירית בכל המשימות העתידיות", הוסיף.
המשמר הלאומי של ארה"ב הוא למעשה כוח מילואים שמחולק לפי מדינות. במצב מלחמה או חירום המשמר הופך להיות חלק מהצבא, כאשר הכוח האווירי הופך להיות חלק מחיל האוויר.
מלבד המפקדים הבכירים מדובר באזרחים שטסים יום בשבוע ואחת לשנה תקופות ארוכות יותר. אחת לארבע שנים לערך הם מגויסים לתקופה של כחצי שנה, במהלכה הם פורסים למדינות אחרות. זו יכולה להיות פריסה רגועה ליפן או בריטניה, או רגועה פחות – לבסיסים במפרץ הפרסי או אפגניסטן.
טייסת 123 בזרוע האוויר של המשמר הלאומי באורגון שכיום מפעילה מטוסי F-15C היא הטייסת שנבחרה. את המטוסים שלה היא תקבל בשנת 2023 וכבר ב-2024 תהפוך להיות המפעילה המבצעית הראשונה של המטוס המתקדם.