השדרוג שיאפשר לטייסי F-35 להמריא יחד עם מטוסים מדורות קודמים - מבלי לצאת מהבסיס. לפיקוד הקרב בחיל האוויר האמריקאי נמסרה מערכת אימוני משימה משולבת ראשונה, שתאפשר לטייסי החמקן מהדור החמישי להתאמן עם טייסי קרב מדור קודם, למשל F-16. כך חשף צ'אנסי מקינטוש, סגן ראש תוכנית האימונים והלוגיסטיקה בפרויקט ה-F-35.
במבחן הסופי שנערך ב-18 ביוני, קישרו בין סימולטורים של מטוסי F-35 לכמות גדולה של סימולטורים בבסיסים אחרים של ארה"ב. טייסים יצאו במשותף למשימות מורכבות בשדה הקרב הווירטואלי, יכולת המאפשרת אימון נרחב מבלי שצריכים לנוע למקום אחר יחד עם צוותי הקרקע הרבים, דבר משמעותי בעידן הקורונה.
בשנה שעברה קושרו מספר סימולטורים של מטוסי F-35 כך שטייסים יוכלו לטוס יחד באותו מבנה ומשימה. כעת החידוש הוא שניתן לעשות זאת יחד עם מטוסים נוספים.
למטוסי ה-F-35 יש סימולטור שעלותו מוערכת בכ-6-7 מיליון דולר ומוגדר כאחד המתקדמים בעולם עבור מטוסי קרב, בין השאר בזכות תמונות תלת מימד והטכנולוגיה מהמטוס שנמצאת גם בסימולטור. למעשה, הסימולטור כל כך מתקדם, שההסבה למטוס נעשית עליו משום שלא קיים למטוס הזה דגם דו מושבי. טייסי F-35 מבצעים כ-150 שעות על הסימולטור, ואלו נספרות להם כשעות טיסה לכל דבר.
ארבעת מטוסי האדיר החדשים (924,933,935,937) של @IAFsite בטיסות ניסוי אחרונות לפני שיגיעו לבסיס נבטים באוגוסט, בהם אדיר מנ"ט. על פס הייצור נמצאים עוד שלושה אדירים (AS-25,AS-26,AS-27) שיגיעו בנובמבר. מעניין שכל טיסת ניסוי מלווה ע"י מיראז' F1 (בתמונה) של חברתATAC , chase plane pic.twitter.com/IKwmAhNr0m
סימולטור חמקן מתקדם נרכש גם על ידי חיל האוויר הישראלי ובימים אלו נמצאים בארה"ב מטוסי ה"אדיר" החדשים שמבצעים טיסות ניסוי אחרונות לפני שיגיעו לבסיס נבטים, בהם גם דגם מנ"ט - מרכז ניסויי טיסה ששימש כסוג של "טסטר" והותקנו בו מערכות מיוחדות.
על פס הייצור נמצאים כבר עוד שלושה אדירים שחיל האוויר צפוי לקבל עד חודש נובמבר. אלו תועדו בימים האחרונים על ידי מספר רב של ספוטרים שהעלו את התמונות לרשתות החברתיות.