תאונה למטוס קרב מסוג 22-F חמקן של חיל האוויר האמריקאי ששב מגיחת אימון לבסיס אגלין בפלורידה, בלילה שבין שני לשלישי וסיים את הנחיתה "עם האף באדמה".
הטייס חילץ עצמו בשלום מהמטוס ופונה לבדיקות רפואיות. מדובר בסוג מטוס אותו מפעיל בלעדית חיל האוויר האמריקאי והחוק בארה"ב אוסר למכור אותו גם לא למדינות ידידותיות.
התאונה אירעה סמוך לשעה 3:30 בשעון המקומי. לרשת עלתה תמונה שנטען כי צולמה בזירה ובדיווחים לא רשמיים נטען שהמטוס סבל מכשל במערכת הגלגלים הקדמית, שקרסה במהלך ה"ריצה" על המסלול.
"מטוס ה-F-22 חווה מצב חרום בטיסה", נמסר בהודעה הרשמית של כנף הניסויים ה-96 בחיל האוויר האמריקאי. "המטוס נחת בשלום כשעל סיפונו אדם אחד (הטייס). צוותי הכיבוי של הבסיס הגיבו במהירות והעבירו את הטייס לטיפול רפואי".
מדובר בתאונה החמישית של מטוס החמקן מהיקרים בעולם במהלך השנים האחרונות וחיל האוויר האמריקאי עצר את כל טיסות האימון של הצי הזה. נסיבות התאונה נבדקות על ידי צוות של חיל האוויר האמריקאי.
נראה שהמטוס מטייסת הקרב ה-43, סבל מאותה התקלה שאירעה ב- F-22 אחר שסיים נחיתה באופן דומה מאוד רק לפני כחודשיים. במאי אשתקד, מטוס מסוג זה של כנף 325 אליה שייכת הטייסת מההתרסקות הנוכחית, התרסק סמוך לבסיס בפלורידה כשלמרבה המזל הטייס הצליח לנטוש בשלום.
רק בשנת 2019 היו 44 תאונות ממה שמוגדר כ"דרגה A" כלומר כאלה שהסתיימו בהתרסקות או עם נזק לכלי הטיס. סיפור לא פשוט כשמדובר במטוס קרב בשווי של 160 מיליון דולר ליחידה.
רוב המטוסים שסבלו מתקלות ותאונות הם מקבוצת F-22 שפונו מבסיס "תינדול" בשנת 2018 אחרי שנפגע מ"הוריקן מייקל". המטוסים הועברו למספר בסיסי "ראפטורים" בהם בסיס אגלין, משם המריא המטוס מהתאונה הנוכחית.
מבחינת חיל האוויר האמריקאי כל מטוס הוא קריטי. בשנה האחרונה הם פתחו בפרויקט שמטרתו להגדיל את סד"כ המטוסים המבצעיים. לארה"ב יש רק 184 מטוסי F-22 אחרי שהייצור שלהם הופסק בשל המחיר הגבוה. אולם בשל היכולות של החמקן המתקדם, הם עושים הכל כדי שכמה שיותר יהיו מבצעיים.
נכון להיום מדובר על פחות מ-150 מטוסים ולכן הפרויקט כולל השבחה ושדרוג של מטוסי הדרכה ומטוסי הדור הראשון של הייצור, כך שיביאו אותם לרמה של הדגמים המתקדמים והמבצעיים.