הכנפיים של מטוסי הקרב 16-F ייוצרו שוב בישראל. התעשייה האווירית הודיעה כי קו הרכבת כנפי המטוסים שהוקם עוד בשנות השמונים, נפתח מחדש לאחרונה, עקב מה שהוגדר כעלייה בביקוש העולמי למטוסי 16-F מדגמי בלוק 70/72 המתקדמים.
חטיבת תעופה של התעשייה האווירית מבצעת בין היתר את פרויקט קו ייצור כנפי מטוסי החמקן F-35, וייצור המעטים (סקינים) של כנפיים אלה.
מה שעזר לתעשייה האווירית לקבל את המכרז, הוא המוניטין של קו ההרכבה שנשמר עוד משנות השמונים, כמו גם היכולות המוכחות שלהם בייצור מהיר ואמין. בזמן שיצרניות אחרות בעולם עיכבו אספקה ועצרו עבודה בזמן הקורונה, כאן בארץ המשיכו לייצר ולספק בזמן, מה שמעניק עדיפות לתעשייה הביטחונית הישראלית ככלל ולתעשייה האווירית בפרט.
"החברה פיתחה ושימרה קשרים ארוכי טווח עם התעשיות הביטחוניות הישראליות וסיפקה להן עד כה עבודה ופרויקטים במיליארדי דולרים, בשל היכולות הגבוהות והטכנולוגיה פורצת הדרך בחברות אלה", מסר מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, יהושע (שיקי) שני. "אנו מחפשים באופן מתמשך הזדמנויות נוספות להרחיב את שיתוף הפעולה עם התעשייה הישראלית, בכל התכניות שלנו", הוסיף.
בתעשייה האווירית ציינו כי מטוס ה-F-16 הוא בחירה אסטרטגית ללקוחות רבים בעולם, המחפשים אחר מטוס קרב בעל יכולות מהדור הרביעי, לצד שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים. מהסיבות הללו, חמש מדינות כבר בחרו ב- F-16 בלוק 70/72. לאחרונה גם דווח שארה"ב פתחה במגעים לרכישה של הדגם, שני עשורים אחרי שרכשו 16-F בפעם האחרונה.
בין חמש המדינות שרכשו את מטוסי ה-16-F נמצאות בין היתר מרוקו ומדינה נוספת במפרץ הפרסי. חלק מהמדינות שאינן יכולות או מעוניינות לרכוש מטוסי חמקן, מעדיפות את ה-16-F שקיים ברבים מחילות האוויר החברים בברית נאט"ו וקל יותר לקשר ביניהם בתרגילים ומבצעים.
כנפי ה-F-16 שייוצרו בישראל, יישלחו לקו ההרכבה הסופי בגרינוויל, דרום קרוליינה, ארה"ב. "קו הכנפיים מצטרף שנית למרכז המצוינות לייצור כנפי מטוסים, לצד כנפי מטוס ה-F-35 וכנפי מטוס ה-T-38 עבור הממשל האמריקני", מסר מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי.
עוד הוסיף לוי: "הפתיחה המחודשת של קו כנפי ה-F-16 ממשיכה מסורת בת עשרות שנים של ייצור מכלולים עבור לקוחותיה של לוקהיד מרטין". הוא סיכם ואמר כי החברה תמשיך להיות כתובת לחברות גלובליות רבות.