לראשונה בישראל - סוכנות תיירות ייחודית לקהילת ההומואים והלסביות. למיזם האינטרנטי The Gayway אחראיות ענת ברק וליאור גונן, חברות הקהילה ששמו להן למטרה להציע לתייר הגאה חבילות נופש התפורות במיוחד בשבילו.
הרעיון לפתיחת הסוכנות, שמתמחה באיתור יעדי תיירות ידידותיים לגייז, הגיע בעקבות חוויה אישית לא נעימה שעברה ברק באחת מחופשותיה בארץ. "לפני כשבע שנים, אני ובת הזוג שלי החלטנו לפנק את עצמנו בחופשה בצפון, כמו כל זוג רגיל, ושכרנו צימר יקר במיוחד באחד היישובים בצפון הארץ. לאחר שהגענו למקום, הזמנו בקבוק יין ופלטת גבינות ובאחד הרגעים שלנו ביחד, התנשקנו. מיד הגיע אלינו אחד מעובדי המקום, שביקש להבהיר לנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, שיש משפחות עם ילדים שנופשות במקום והמקום מבקש שלא להראות את אהבתנו בפומבי".
ברק סיפרה כי האירוע פגע בה עד מאוד. "נעלבתי ולא ידעתי איך לקחת את זה, הבנתי שיש כאן בעיה שדורשת פיתרון והתחלתי לחשוב איך אנחנו מאפשרים לחברי הקהילה לצאת לנופש מהנה ומפנק מבלי להיכנס למצבים מביכים או לא נעימים".
"הכלכלה הורודה לא מספיק מפותחת בארץ"
אתר התיירות שנפתח לקהל הרחב בחודש האחרון, כולל אפשרות תכנון נופשונים, מסלולים מיוחדים, הופעות בארה"ב ואירופה ואטרקציות נוספות המיועדות לקהילת ההומואים והלסביות. "מדובר בקהל איכותי מאוד, שיודע להנות מהחיים הטובים וחשוב מאוד לדעת לתת לו את היחס והטיפול הנכון. לצערי הרב, כל התחום של 'כלכלה ורודה' לא מפותח בכלל בארץ והצרכן הגאה נאלץ להתבולל בין סוכנויות נסיעות רגילות", מסבירה ברק.
ברק הוסיפה כי אתר התיירות עובד רק עם בתי מלון שהם 'גיי פרנדלי'. "חשוב להבין, כי למרות ההתקדמות העצומה שעשתה הקהילה בשנים האחרונות, אנחנו עדיין חיים בעולם שלא מכוון לקהילה הגאה. האתר שלנו מתמחה בזיהוי המקומות והאטרקציות המיוחדות לקהילה הגאה, על שלל המוזיאונים, המסיבות השונות, ההפקות המיוחדות והאירועים שמתקיימים בעולם בסצינת הגייז ובכלל זה מידע מפורט על תשעת היעדים החמים ביותר לקהילה שהם אמסטרדם, לונדון, ניו יורק, סן פרנסיסקו, ברלין, לוס אנג'לס, מדריד, ברצלונה ופריז".
האתר משמש גם כפלטפורמה להיכרויות לחברי הקהילה שמחפשים שותף לטיול בחו"ל. "יצרנו שיתוף פעולה עם אתר הכרויות מוביל באינטרנט וקיים אצלנו גם פורום מיוחד באתר, בו ניתן להכיר שותפים או שותפות פוטנציאליים לטיול בחו"ל, לכל אלה שמבקשים לנסוע ולא רוצים להיות לבד". כעת מתפרסמים באתר דילים מיוחדים להופעה של הפטשופ בויז בסן פרנסיסקו, במחיר של 590 דולר, פסטיבל הפטיש והעור 'פולסום' בלונדון, במחיר של 665 ליש"ט ונופש מיוחד בברצלונה, במחיר של 655 דולר.
"נפעל למשיכת תיירים גאים לישראל"
ברק מבקשת להדגיש כי האתר בעברית הוא רק ההתחלה, ובכוונתן להוסיף לאתר באנגלית תכנים דומים על ישראל עצמה, שיהיו מיועדים לתיירי חוץ. "מדובר בפלח שוק חשוב מאוד, שמשרד התיירות לא נותן לו מספיק דגש. אנחנו נפתח מדריך מיוחד לתיירים גאים שמגיעים אלינו מחו"ל על מנת שיכירו כאן את כל האטרקציות שיש לישראל להציע ונספק פרטים מלאים על המסיבות הכי שוות והאירועים הכי לוהטים שמיועדים לקהילת הגייז".