אחרי שתחום אפליקציות ההיכרויות לגייז הגיע לסוג של רוויה, וכל תת קהילה, מהדובים ועד לטווינקים, התבייתה על האפליקציה המתאימה לה, הגיע הזמן שמהפכת ההיכרויות הדיגיטלית תגיע כראוי גם לנשים.
מי שאולי מובילה את המהפכה הזו היא אפליקציית MOOVZ, שהצליחה להפוך לשחקן מוביל בקרב הנשים הגאות, ולצרף אליה משתמשות רבות למרות שעד לאחרונה פנתה בעיקר לגברים.
"יש ל-MOOVZ למעלה ממיליון משתמשים וכל יום נוספים עוד אלפים מכל העולם", מסבירה ענת ניר, מנהלת השיווק של MOOVZ, "לפני למעלה מחצי שנה פתחנו לכלל הלהט"ב את שערי האפליקציה, שהחלה את דרכה כאפליקציה לקהל הגברים, וכיום יש במערכת מספר מרשים של למעלה מ-100,000 נשים בעולם שהצטרפו בזמן קצר".
אם יש ביקוש כל כך גדול, מדוע עדיין רוב האפליקציות לא פונות לנשים?
"לדעתי רוב האפליקציות לא פונות לנשים משתי סיבות עיקריות: נשים מחזיקות בפחות הכנסה פנויה וזה נתפס כקשה יותר לבסס על פלח השוק הזה עסקים, ומצד שני גברים נמצאים בתפקידים בכירים בעולם העסקים ומובילים מהלכים שנוגעים להם".
האם לדעתך המגמה הזו תשתנה בקרוב?
"גילינו שהנשים תורמות למערכת הרבה יותר תוכן מגברים, הסשנים שלהן ארוכים יותר, האנגייג'מנט גבוה יותר ולכן אנחנו מאוד מושקעים כעת במהלך של קידום האפליקציה בקרב נשים ויש תחושה של אש בשדה קוצים. מדינות המיקוד שלנו הן אמריקה הלטינית, אסיה וארה"ב ושם האפליקציה מצליחה כעת. האסטרטגיה של אזורים גאוגרפיים נבחרה בגלל שכידוע ברשתות חברתיות הרבה מהעניין מתחולל כאשר יש עוד אנשים באזור שלך שהם שמשתמשים בה".
איך משווקים אפליקציה כזו לנשים?
"אנחנו מקפידים להביא פרזנטוריות ודמויות לסביות, ביסקסואליות וטרנסיות מוכרות מהעולם, כמו במקרה של קנדיס קיין שמנהלת את אזור התוכן של גאווה טרנסית בתוך MOOVZ. מדובר במובילות דעה מכל העולם, ואנחנו כל הזמן מוסיפים עוד נשים. מנגנון הרלוונטיות שפיתחנו ואנחנו עובדים על שדרוגו התמידי, מאפשר לנו להיות כולם קהילה אחת ובכל זאת להיחשף לזהויות ונושאים שהם רלוונטיים לאינדיבידואל".
האם אפשר להגיד שישראל הופכת למובילת מהפכת ההיכרויות ללסביות?
"אני לא יודעת לומר זאת, כי על אף שאפשר וכיף להכיר במובז, מובז היא קודם כל רשת חברתית לקהילה הגאה הרבה לפני שהיא משמשת להיכרויות - בדיוק כמו ההבדל בין פייסבוק לטינדר. אבל כאנקדוטה אפשר לומר שהיהודים מובילים את האפליקציות הגאות ששולטות בעולם היום - גריינדר לגייז (שהומצא על ידי ג'ואל סימקאי היהודי) ומובז".
"אנחנו מאוד גאים במוצר שלנו ובכך שאנחנו יושבים פה בישראל. גם עברי לידר נכנס כשותף למובז מתוך ראייה של הפוטנציאל הבינלאומי הקיים. חשוב לזכור שישראל היא אמנם מדינה חשובה, מתקדמת ומשפיעה יחסית לגודלה בנוף הלהט"בי הגלובלי, אך מבחינת בסיס משתמשים מדובר במדינה קטנה, ולכן המיקוד של המאמץ השיווקי שלנו נמצא מעבר לים".