לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
פרויקט "It Gets Better" של דן סבאג' כבר מזמן הפך לאח' הקמפיינים המשפיעים והמוצלחים ברשת בכל הקשור לסיוע לנערות ונערים במצוקה להתמודד עם נטייתם המינית או זהותם המגדרית. כעת החליטו בארגון תהל"ה – תמיכה להורי להט"בים, "לגייר" את הפרויקט, כאשר בגרסתו העברית, תחת השם "הולך ומשתפר", יעלו לרשת במהלך חודש הגאווה סיפורים מרגשים על התמודדותם של בני ובנות משפחותיהם של להט"בים.
>> לצפייה בכל הסרטונים והעלאת חדשים - היכנסו לאתר "הולך ומשתפר"
"הפרויקט החל לפני כשמונה חודשים", מספרת נעמי הרניק מתהל"ה ל-mako גאווה. "נרשמתי לאתר של "It Gets Better" העולמי. הם החלו לשלוח לי כל מיני סרטונים. יש לנו כל כך הרבה הורים בקבוצות שרוצים ויכולים לספר את הסיפור שלהם, ובמשך כמה חודשים ממש ניקר בי, שזה מה שאני רוצה לעשות".
מגוון רחב של בני משפחה וילדים להט"בים
לאחר חיפושים קדחתניים אחרי במאי שייראה להם מתאים, בחרו בתהל"ה באופיר טריינין, הידוע בעיקר בזכות הסרט "גם כשעיניי פקוחות", זוכה פסטיבל דוקאביב 2010.
יחד עם מתנדבות תהל"ה חנה גורן וזיווה מילר, פנתה הרניק להורים שונים, במטרה לגייסם לפרויקט. "פנינו להרבה מאוד הורים ובני משפחה", מספרת הרניק. "לחלק פחות התאים, ורבים אחרים לא היו בשלים לחשיפה שכזאת".
בסופו של דבר הופקו במסגרת הפרויקט ארבעה מהם כבר פורסמו, ושנים נוספים יעלו כבר השבוע. שישה סרטונים נוספים יעלו בהמשך חודש הגאווה. "עשינו סרטונים של הורים לטרנסג'נדרים, לסביות והומואים, ויש גם שלושה סרטונים עם אחים ואחיות – אח לטרנס, אחות לטרנס ואחות להומו", מספרת הרניק. "יש סרטון עם שני הורים ואח, יש אמא יחידה, יש אבא לבד, יש זוגות – ממש דאגנו למגוון".
"It Gets Better" התרשמו – והעלו את הסרטונים לאתר העולמי
הרניק מספרת כי התוצאה הסופית ריגשה גם אותה וגם את בנות ובני המשפחות שלקחו חלק בפרויקט. "אנשים פשוט מדברים באותנטיות מהבטן שלהם, ומספרים על התהליך – החל מהקושי של ההתחלה ועד למקום שבו הם נמצאים היום", מספרת הרניק. "והם מספרים גם מה זה עשה להם ליחסים שלהם עם הילדים שלהם ומה זה עשה לכל המשפחה".
העיתונאי רון קסלר נרתם ובנה את האתר, תחת הכתובת הקליטה mishtaper.org.il. בעזרתו של יונתן דנילוביץ' הוספו לסרטונים כתוביות באנגלית.
בתהל"ה גם שלחו קישורים לסרטונים לפרויקט "It Gets Better" העולמי, שהתרשמו עמוקות – והחליטו להפוך את "הולך ומשתפר" לפרטנרים ולהעלות את הסרטונים גם לאתר העולמי.
"אני מודה שאני מרוגשת מאוד", אומרת הרניק. "אני מקבלת תגובות מדהימות, כמו: 'איך אף אחד לא חשב על זה עד היום?'. והפואנטה היא שמדובר בהורים. ב'It Gets Better' יש בעיקר את הילדים עצמם. ראיתי סרטון או שניים של הורים. אצלנו כולם הורים ובני משפחות, וזה משהו מאוד חזק שמעורר הזדהות דווקא בקרב ההורים.
"ראיתי הורים אחרים שאמרו: 'וואו. איך היא מכירה אותי, מדברת בדיוק כמו שאני מרגישה. ואם היא הגיע למקום הזה, אולי גם אני אגיע למקום הזה".