>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
יש מספר לא מבוטל של אנשים בעלי נטייה הומוסקסואלית מובהקת. איני מדבר על 'מבולבלים' או 'מתנדנדים' שנסחפים אחרי רוח הקבלה הסביבתית. הם יכולים לצמוח מכל קהילה, מכל משפחה ומכל מסורת, כן, גם בעולם החרדי ואפילו ב.. בית שמש.
השאלה הבאה היא – מה עושים כאשר הם רוצים להמשיך לחיות במסורת בה הם נותרים משונים וזרים. היהדות היא לא סתם עוד מסורת, היא דרך חיים שלמה לאורך כל שעות היום וימות השנה. היא שילוב נדיר בין לאום לדת, בעלת מטען היסטורי ותרבותי. להיעקר מהמסורת היהודית משמע שינוי זהות ולא למשל שינוי תפיסה פוליטית.
כשליש מהפונים הם חרדים
הבעיה המרכזית מתעוררת כאשר עולה שאלה חדשה שהיהדות לא נגעה בה, כמו שאלת ההומוסקסואליות. הליברליזם חיבק ואימץ את ההומוסקסואלים, הכיר בהם וקיבל אותם. על כן יש לו "זכות ראשונים" בכל הנוגע לטיפול בשאלה ההומוסקסואלית, ולכיוון הזה תודעתנו מכוונת רק למשמע המילה ה"בעיתית" כביכול בעלת ארבע האותיות: הומו. זאת יוצרת תדמית שלילית של ההומוסקסואל כמתירן שלוח רסן וכשיקוץ משומם.
"אין ניגוד יותר חריף מהיהדות והמתירנות. עד כמה שננסה להתפתל, הנקודה הזו נכונה. הליברליזם מדבר על זכויות וחירויות. היהדות מדברת על אחריות וחובות. "אין לך בין חורין אלא כמי שעוסק בתורה" אינה סיסמא בעלמא, היא הבנה עמוקה של מהי חירות אמיתית – מילוי תפקידו של האדם בחייו כחלק מעבודת ה'. אבל החירות היהודית לא יכולה להתקבל ללא ידיעה אמיתית וכנה של מיהו האדם העובד את בוראו, הכהן הוא אם לוי, הבעל דין אם בעל חסד. גם לנטייתו המינית, כמו לכל מאפייני האדם, יש חשיבות בדרך עבודת הבורא. זהו אולי חידוש תוכני, אבל לא חידוש מהותי.
קבלת הומוסקסואליות אינה קבלת הרעיון הליברלי. מתוך אמונה שלמה בכוחה של המסורת היהודית להתמודד עם כל נושא, אנו פועלים לעיצוב תפיסת עולם יהודית של הנושא המיני בכלל וההומוסקסואלי בפרט. זאת תפיסה שבה האדם היהודי מכיר את מקומו ואת אחריותו, הוא יודע ממה להישמר ולמה לשאוף. יש לתת מענה ואלטרנטיבה בתוך המסגרת האורתודוקסית לנושא, לשבור את המונופול ולהציג מודל של יהו"די מאמין.
הדיון החברתי והציבורי בנושא זה בשנים החולפות נעשה בשל המציאות הנוכחית. ההשתקה וההסתרה של התמודדותם של בחורים דתיים במשך שנים רבות ללא מתן מענה ו/או פתרון מצד הרבנים, הביא לכך ש"הגיעו מים עד נפש" ומכיוון שהמדובר כאן בעניינים של דיני נפשות, ראינו לנכון להשמיע את קולנו מתוך אחריות לתורת ישראל, ומתוך האמונה כי על האמת להישמע ויש צורך להתמודד איתה על אף המורכבות ותוך היותנו מחויבים להלכה היהודית. כך מצאנו עצמנו עם מעל ל 6,000 פונים מהחברה הדתית והחרדית במשך שש השנים החולפות מאז הקמת ארגון הו"ד.
האמירה האחרונה של ראש עיריית בית שמש הזכירה לנו אמירה של נשיא איראן לשעבר, "אין אצלנו דברים כאלה". אז הגיע הזמן להוכיח בשער ולומר לראש העיר שרק מעירו בית שמש קיבלנו כ-42 פניות בשנים האחרונות וכולם חרדים. האם גם במצב כזה "העיר קדושה וטהורה"? התעלמות או הפניה אנשים ל'טיפולי המרה' מסוכנים המובילים ליציאה בשאלה, התאבדות, דיכאון וכיו"ב לא יגרמו להיעלמות העניין.
אני מציע לכל אדם דתי: רב, מחנך, יועץ בי"ס, הורה ובמיוחד אנשי מפתח כמו ראשי ערים ומנהיגי ציבור שמתוודעים לנושא, לחשוב פעם ופעמיים לפני אמירות היוצאות מפיהם. אני קורא לכם ליצור עמנו קשר ובואו ללמוד ולהבין את הסוגיה. ארגון הו"ד הפועל בשת"פ עם רבנים ואנשי מקצוע, ימשיך לשמש מרכז סיוע ותמיכה, חינוך והסברה, מתוך מחויבותנו לעולם התורה וההלכה ומתוך תחושת האחריות 'לשמוע אל קול הנער' באשר הוא שם.