>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
'נחפשה' לשון חיפוש וחשיפה כיוון שבטבעו של האדם להסתיר את חסרונותיו ומעשיו ולכן הוא ממשיך להתנהג כמות שהוא ואינו מתקן את עצמו 'ונחקורה' בחינת "וחקרת היטב" כדי לדעת אם דרכו נאמנה אם לאו, האם דרכו רצויה בעיני ה' יתברך או שייתכן והוא שוגה וכל דרכו בשקר יסודה וכל עמלו צריך להיות מופנה לתקן את טעותו.
מובא בגמרא במסכת יומא (פ"ו/ע"א): "ואהבת את ה' אלהיך" (דברים ו') שיהא שם שמיים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות. מה הבריות אומרות עליו? אשרי אביו שלימדו תורה. אשרי רבו שלימדו תורה, פלוני שלמד תורה, ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו". עליו הכתוב אומר (ישעיה מ"ט/ג'): "ויאמר לי עבדי אתה, ישראל אשר בך אתפאר" וזה משפיע על הבריות ומביא אותם לאהבת ה' אשר ציווה ללכת בדרכים נאים וטובים.
אחת הסגולות הנפלאות לזכות ליום הדין הוא לקנות מידת הרחמנות וכל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמיים.
ראש השנה, אשר קרוי במסורת היהודית "יום הדין", הוא היום בו כל עבודתנו שעשינו במהלך כל השנה בכלל, ובמהלך החודש האחרון בפרט, מתנקזת לכדי יומיים שלמים של עבודת ה' מזוקקת וטהורה. על קורבנו של ראש השנה כתוב "ועשיתם עולה" ולא "והקרבתם עולה", מלמד שהאדם עצמו הוא הוא העולה בימי ראש השנה, כי ביום הזה הוא מתחדש ומתקדש מול בוראו. אך כל ההכנה האדירה הזאת מסכמת בדבר יסודי ופשוט ביותר – תפילה ובקשה. יחד עם התפילות המרובות באותו יום, אנו תוקעים בשופר, ונהוג המנהג לתקוע בשופר גם באמצע תפילת העמידה של מוסף. מסבירים את טעם התקיעות המשולבות בתפילה ע"פ משל.
כתיב (ר"ה י"ז/ע"א):"כל המעביר על מידותיו מעבירין על כל פשעיו שנאמר (מיכה ז/י"ח) נושא עוון ועובר על פשע . למי נושא עוון? למי שעובר על פשע, ופירש"י שם: המעביר על מידותיו. שאינו מדקדק למדוד מידה למצערים אותו, כלומר אינו פונה לצד הרע שבמעשה אלא תולה את הדבר בטוב ומייחס לכל אדם רק את הטוב שבו, הרי במידה שאדם מודד מודדין לו. כיוון שכך דרכם של דיני שמיים – מידת הדין מדקדקת בו באופן שהוא מדקדק בבני אדם ואם הוא מעביר על מידותיו ודן את האדם לכף זכות, כך מידת הדין מעבירה עליו והוא נדון לכף זכות.
במסכת שבת (קכ"ז/ע"ב) כתוב: "דן את חברו לכף זכות בכלל הבאת שלום, שמתוך שמכריעו לזכות ואומר לא חטא לי בזה, או לטובה נתכוון יש שלום ביניהם" ונמצא שע"י שמתאמץ לדון את חברו לכף זכות זוכה להשכנת שלום ביניהם.
חובה לזכור: כולנו רחוקים משלמות
כבני אדם, כיהודים, כקהילה וכיחידים, אנו צריכים תמיד לעשות חשבון נפש מעמיק ולבחון את התנהגותנו ודרכינו בשנה החולפת על מנת שנוכל לתקנם ולהיטיב עם הזולת בשנה הבאה עלינו לטובה. ומה זה אומר מבחינתנו כאנשים מאמינים בעלי נטייה הומוסקסואלית?
אנחנו צריכים לזכור שכולנו, ללא קשר לנטייתנו, נבראנו בצלם האל אבל בו בזמן להבין שאנחנו רחוקים משלמות. הרי בלי קשיים, בלי מאבקים, בלי התחבטויות, מי אנחנו?
ברור לנו שהעולם אינו ורוד ויש לנו כיחידים וכקהילה עוד הרבה מה לתקן (ולא רק עבור עצמנו אלא גם עבור שאר האנשים והקבוצות בשולי החברה) ואנחנו צריכים לחשוב כיצד עושים זאת. הימים האלה הם ימים טובים לחשיבה, לבירור ולקירוב לבבות.
הימים הללו נקראים 'עשרת ימי תשובה' והם כוללים קבלה לעתיד שמשמעות הקבלה הזו צריכה לכלול הפנמה של האחריות שלנו על הכלל. כאשר במדינת ישראל נדאג לטפל באלימות גואה, בפריצות שכבר כמעט ואינה מילת גנאי, בבורות, בריחוק ובשסעים החברתיים שנראים לעתים כהולכים ומעמיקים והשחיתות נעדרת בושה, אנחנו לא יכולים לפטור את עצמנו מחשבון נפש אישי בלבד. קשה לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה".
כל אחד צריך לעשות חשבון נפש בלי יוצא מן הכלל (ובלי קשר לדת) ועל האדם מוטלת חובת ההשתדלות להיות מוסרי ואכפתי יותר ממה שהוא עכשיו. אנחנו צריכים להראות את אהבתנו לכל אדם, במודעות עצמית לדברים שאנחנו אומרים ולמעשים שאנחנו עושים ובאהבת הזולת שהרי "ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל גדול בתורה וכידוע "על עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר".
דווקא הדור הזה זוכה להיות הכוח שמחדש לטובה את ימינו כקדם למען קיום חיי חברה יהודית וישראלית המבוססת על ערכי היהדות והמוסר האנושיים.
בע"ה נפרסם כאן ב-mako גאווה גם דברי תורה לפרשות השבוע כדי לחזק את הקשר בין האדם לאלוהיו וגם במאמרי הסבר על יהדות והומוסקסואליות כדי ללמוד ולהבין יותר את הסוגיות הדתיות וההלכתיות בנוגע לנטייה ההומוסקסואליות, ולענ"ד אין תשובה גדולה מזו שהרי באהבת חינם ותיקון המידות נהיה כולנו כיחידים וכקהילה "כאיש אחד בלב אחד" ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.