ראשית הסיפור לפני שבוע וחצי, אז הגיעה עמית צוק יחד עם בתה הקטנה לסניף של רשת "שילב" ברגבה, על מנת להחליף חליפה שקנתה לתינוק ולרכוש בגדי חורף נוספים. צוק מספרת שהיא מבקרת לעיתים תכופות בסניף ואף מחזיקה ברשותה כרטיס חבר מועדון, אבל בפוסט שהעלתה לפייסבוק היא טוענת כי כל זה לא מנע ממנהלת הסניף להפגין טרנספוביה כלפיה. 

"אחרי שיועצת המכירות הודיעה לי שלא אוכל להחליף את החליפה ביקשתי לדבר עם מנהלת הסניף, אך זו הייתה צפונה במשרדה", כתבה צוק, "לאחר שהתעקשתי לדבר איתה, יצאה הגברת, שמכירה אותי ואת הסיפור האישי שלי, ובנותינו אף למדו יחד, וליד בתי, עובדות הסניף וקונה נוספת, החלה לגעור בי בלשון זכר". 

צוק מספרת כי בתחילה ניסתה לתקן אותה, אך זו המשיכה בשלה. "היא התייחסה אלי כאילו אני אוויר במטרה להקניט ולהשפיל אותי", כתבה, "שאלתי אותה, מדוע את מדברת אלי בלשון זכר? וזו לתדהמת כל הסובבים ובמיוחד בתי, המשיכה לגעור בי בלשון זכר: 'אמרתי לך, לך לדלפק ותבקש שישלחו לך את החליפה לשירות לקוחות". 

 

כדאי להדגיש, צוק היא אינה דמות אנונימית. היא יצאה מהארון לפני 5 שנים, כיכבה בסרט "משפחה בטרנס", שגם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2018. הסרט ליווה אותה בתהליך היציאה מהארון וההתאמה המגדרית שעברה. אחרי שהתגרשה, הכירה את שירלי, השתיים התחתנו והן חובקות בימים אלה תינוק ראשון שהביאו לעולם ביחד. 

"ביקשתי מיועצת המכירות, המקסימה והנבוכה, את מספר הטלפון של שירות הלקוחות. יצאתי נסערת מהחנות. ענתה לי דלית, סיפרתי לה את הסיפור והיא אמרה שהיא מכירה אותי, ראתה את הסרט ואת תוכנית הטלוויזיה ושהיא מבטיחה לטפל". 

צוק מספרת כי יום לאחר מכן (יום שישי בשבוע שעבר), התקשרה אליה נציגת שירות נוספת ואמרה כי הנושא עבר לטיפול ההנהלה. נציגת השירות שאלה כיצד צוק תרצה שיפצו אותה, אבל זו ענתה שהיא מחפשת אך ורק "עונש חינוכי". צוק ביקשה כי יופץ חוזר מנכ"ל למנהלי הסניפים והעובדים, בו תהיה הנחיה מפורשת כיצד יש להתייחס ולפנות לטרנסג'נדרים ולשונה בכלל. בתמורה לכך, הבטיחה צוק שתפרגן לרשת בכל דרך שתוכל. 

הימים עברו וצוק לא קיבלה תשובה. כשניסתה לברר, הודיעו לה ברשת שאין אפשרות להוציא הודעה שכזו ולטענתה של צוק סיפקו תירוץ כי מדובר ב"תקופה מורכבת". צוק הבינה שהיא נלחמת בטחנות רוח וביקשה שיחת התנצלות אישית ממנהלת סניף רגבה, אך הימים עברו ושום דבר לא קרה. "יום עבר, יומיים, שבוע, טלפון משירות הלקוחות לא הגיע, התנצלות ממנהלת הסניף לא קיבלתי, חוזר מנכ"ל של הרשת כיצד יש להתייחס ברשת שילב לשונה - לא יצא. שילב 2020 - את ההחלטה שלי אני עשיתי - עכשיו תעשו את שלכם". 

עמית צוק (צילום: סטודיו צעדים)
צילום: סטודיו צעדים

מרשת שילב נמסר בתגובה: 

"שילב מצרה על האירוע המצער שהתרחש. אנו רואים בכל המשפחות שוות, ודוחים בשאט נפש כל אפליה מכל סיבה שהיא. אנו עורכים בירור מהיר, מעמיק ונחרץ למקרה. התנהגות העובדת אינה בהלימה עם מדיניות, ערכים ותפיסת החברה. 

הנהלת החברה יצרה קשר עם הלקוחה עמית צוק, התנצלה ותיאמו לשוחח בתחילת השבוע במטרה לתאם פגישה ולהפיק לקחים. מנכ״ל שילב רוני דוהן שוחח עם יו״ר אגודת הלהט״ב אוהד חזקי וקבעו להיפגש בתחילת השבוע כדי ליישם צעדים נוספים שיימנעו בעתיד מאירועים כאלה להישנות".