>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
מדי פעם "זוכה" הציבור בחו"ל ובישראל להתבטאויות מצדם של "נציגי דת", שמבטאים את רצון הבורא לדעתם בלבד . הפעם זה האפיפיור, לפעמים אלו רבנים וח"כ וכן הלאה. בגלל זה הוחלט ברחבי העולם לציין ב 17/5 את יום הבנ"ה אשר מטרתו היא מיגור שנאת החינם ובכללה ההומופוביה. גם אנחנו שנקיים מפגש באותו היום בסימן "ואהבת לרעך כמוך" נעשה זאת כדי להזכיר ש"חביב אדם שנברא בצלם".
סדום ועמורה אינה מתארת מיניות שולחת רסן
כרב אורתודוקסי בעל נטיה הומוסקסואלית (וכן, אני וחבריי מחויבים להלכה ולתורת ישראל ולא, הנטייה עצמה אינה אסורה ע"פ התורה וההלכה) ויו"ר ארגון הו"ד, ברור כי ישנה מחלוקת באופן הראייה של הציבור הדתי לציבור שאינו מאמין, בנושא אורח חיים ומשפחה, קיום מצוות וקבלת זכויות אזרחיות ועוד – כאן תהום פעורה ולכל צד הרצונות והשאיפות שלו, אך לא על זה הדיון.
>> האפיפיור לנזירות: הפסיקו תמיכתם בהומואים
הטענה מצד אלו הנלחמים מלחמת חורמה בבעלי הנטיה ההומוסקסואלית כאילו הם הסיבה לחורבן העולם ול "סדום ועמורה" חוטאת לאמת. צריך לומר ולחנך בצורה ברורה כי אין שום איסור בנטיה ההומוסקסואלית וההלכה היהודית אוסרת על ביטוי מיני מוגדר בלבד. כמו כן, למרות התפיסה המקובלת שהחטא של סדום היה מיניות שלוחת רסן, הספרות היהודית ברובה לא קיבלה תפיסה זו. הנביא יחזקאל מצביע על חטאה של סדום בחוסר יכולת לקבל אורחים, ברשעות ועיוות הצדק. הנביא מתאר את סדום כמקום שחצני וחסר רגישות לצרכים אנושיים. לאנשי סדום היה שפע לחם, שלום ושלווה ואף על פי כן הם סירבו לתמוך בעניים ובנזקקים.
בין המפרשים, הקריאה המקובלת של חטא סדום שוכנת באכזריות, יהירות וחוסר אכפתיות לעני. כמו כן חכמי התלמוד הבבלי קשרו את סדום עם חטאי הגאווה, הקנאה, אכזריות כלפי יתומים, גזל, רצח ועיוות הדין. למרות שהאירוע שגזר את דינה של סדום היה דרישתם מלוט להוציא את אורחיו למען 'ידעו' אותם, הוא עדיין לא נתפס בעיקרו כאקט מיני, אלא יותר כמעשה של שנאת זרים וניצול חלשים. המדרש מתאר את סדום והערים השכנות כיהירות ובטוחת בעצמן יתר על מידה, ואת חורבנן כעונש על תאוות בצע וחוסר הענות לחלש ושנאת חינם.
הומואים או סטרייטים: כולנו נבראנו בצלם אלוהים
ישנם נושאים בהם עמדתנו בארגון הו"ד שונה מהקהילה הלהט"בית הכללית ויש בהם נושאים בהם אנו תומכים בגלוי בעמדות המיוצגות ע"י הקהילה, כיוון שאלו עמדות יהודיות, כמו למשל בנושא הומופוביה ושנאת חינם. הרי תורת ישראל היא תורה בה מצות "ואהבת לרעך כמוך" חשובה ומהותית ביהדות, ביחס לתרי"ב המצוות האחרות. היא הוגדרה על ידי רבי עקיבא ככלל גדול בתורה.
יחד עם מצוות "ואהבת את ה' אלהיך" הן שני יסודות תורת ישראל. לפי היהדות, כל אדם, ולא משנה אם מעשיו טובים או רעים, אם הוא יהודי או לא, גוי או אפיקורס, הומוסקסואל או הטרוסקסואל, נברא בצלם אלוהים. וכבר אמרו חכמים כי רק כאשר בני האדם ילמדו לאהוב ולכבד האחד את השני הם יצליחו לראות בזולתם את הנשמה האלוהית.
כתוב בגמרא "אבל מקדש שני, שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים, מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם. ללמדך, ששקולה שנאת חינם כנגד שלש עבירות: עבודה זרה, גלוי עריות ושפיכות דמים".
שנאת חינם היא שנאה מיותרת, אטומה, שחצנית. היא השחרת פני האחר במקום לנהל דו שיח אינטליגנטי. שנאת חינם מובילה לחורבן. היא הרוע הפנימי המחלחל, היא הבוז השקט והארסי, היא ממלכת הדעה הקדומה ושלטון הסטריאוטיפ. שנאת חינם צריכה להמיר את מקומה ל"הקשבת חינם" ול"דיבור חינם", שכן רק אלו מאפשרים את יצירתה וחשיפתה של אמת משותפת, פורייה ומקדמת. רק אלה יתקנו את החורבן ויביאו גאולה לעם ישראל.
יש צורך חיוני לקיים דיון יהודי וישראלי, אך גם גלובלי, העוסק בסוגיות כגון השתייכות, צדק חברתי, רווחה ומוסר, כפי שהתנהלו במשך אלפי שנים ומתוך כך לזכות את הפרט והחברה בטיב המשמעות המסורתית האורתודוקסית של זיקת הברית, הכוללת לא רק חיי מצוות שבין אדם למקום, אלא גם כינונה של חברה צודקת המושתת על אהבת הזולת, גם אם לא מסכימים לכל עמדותיו ורצונותיו.
אני קורא לכל הרבנים ואישי הציבור הדתי בישראל לקבל את "מסמך העקרונות" - מסמך הלכתי-חברתי הפועל לשם הכרה בהומוסקסואל הדתי והכלתו בחברה הדתית על-פי ההלכה היהודית, עליו חתמו עד כה מעל 160 רבנים. ומנציגי הדתות מבקשים הקדישו מעט זמן לקרוא וללמוד ונתפלל שבעזרת ה' תיעלם השנאה המיותרת וייעלמו הסטיגמות והדעות הקדומות ו"אמת מארץ תצמח" וכך נהיה גם "אור לגויים".
הכותב הנו יו"ר ארגון הו"ד - הומואים דתיים
>> אני אוהב את הבן ההומו שלכם. למה אתם לא?