הערב (רביעי) יעלה לאוויר קמפיין ממשלתי חדש של המשרד לשוויון חברתי, ששם את הזרקור על התעלמות מהטרדות מיניות בסביבת העבודה ומטיל את האחריות על התוקפים ומקום העבודה עצמו. את הקמפיין יזמה אוה מדזיבוז, ראש הרשות לקידום מעמד האישה, שסיימה את תפקידה אתמול.
מטרות הקמפיין הן למנוע הטרדות מיניות בכלל ובפרט במקומות העבודה, הגברת התגובה של הסביבה כלפי סיטואציות של הטרדות מיניות ומתן כוח וגיבוי אל מול המטריד והמערכת לנפגעים ונפגעות. זוהי הפעם הראשונה שקמפיין ממשלתי מתייחס לתופעה גם בקרב להט"ב, זאת על רקע התעוררות גל ה-metoo בקהילה הגאה.
על פי בדיקת הרשות למעמד האישה במשרד לשוויון חברתי, 60 אחוז מסך ההטרדות המיניות מתבצעות במקום העבודה. במהלך המחקר לקמפיין התגלה כי רבים היו עדים לסיטואציה של הטרדה על בסיס מיני במקום העבודה, ולמרות שלא הרגישו בנוח עם הסיטואציה בחרו שלא להגיב. הרוב, כך נדמה, מעדיפים להימנע מעימות מתוך החשש כי הדבר היה עלול לפגוע במעמדם במקום העבודה.
"מקום עבודה בו עובד מטריד מינית עובד/ת אחר/ת הוא מקום שנושא עמו קלון מוסרי. הטרדות מיניות היא תופעה שצריכה להטריד את כולנו ולצערי היא נפוצה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב", מסרה השרה לשוויון חברתי מירב כהן. "האשמה היא על המטריד לבדו. הקלון והבושה - על כולנו. גם אם עובדים לא חוו על בשרם הטרדה מינית, רבים מהם היו עדים לסיטואציה כזו והרבה פעמים לא פעלו כדי למנוע אותה. יש לנו חובה מוסרית להשמיע קול, לעזור ולמנוע - לא לאפשר הטרדות מיניות בסביבת העבודה שלנו (ובכלל)".