"לא טוב היות האדם לבדו", כך בחר לפתוח הרב בני לאו מסמך פורץ דרך העוסק בזוגיות ומשפחה לבני ובנות קהילה הלהט"ב בחברה הדתית. במסמך שחשף לאו אמש (מוצאי שבת, שמחת תורה) בשידור חי בפייסבוק, הוא ביקש להסדיר את חיי קהילת הלהט"ב בחברה הדתית וכתב המלצות לבני ובנות קהילת הלהט"ב הנגועים ליציאה מהארון, זוגיות גאה, ברית הזוגיות ואפילו פונדקאות.
"אנחנו יודעים לומר מה לא, אבל אין לנו שום מאמר או עמדה שאומר מה כן", כתב הרב לאו, "המחשבה על הקובץ הזה לא נתנה לי מנוח. הוא לא בא להתיר איסורים ולא לאסור את המותר. הוא מבקש לפלס דרך של חיים אפשריים בתוך מציאות חיים. אני מאמין בחכמת ההמון ומקווה שרבים מקוראות וקוראי המסמך יעירו ויאירו עליו מצדדים שונים. מכוח הרצון הטוב של רבים ומכוח תבונת ההמון נתקן ונזקק את הדברים בהמשך".
בפרק הראשון של המסמך עוסק לאו ביציאה מהארון בעולם הדתי. הוא מציין כי מכל מעשה הבריאה רק הבדידות נקראת "לא טוב", והצורך ביציאה ממעגל זה היא כמו אוויר לנשימה. "הרבה פעמים הדרך הטובה לצאת מהארון היא במתינות ובזהירות, כדי שהסביבה תהיה מסוגלת לקלוט ולספוג את המציאות החדשה שיש בן הרבה מן הטלטלה", כתב.
בפרק השני של המסמך עוסק הרב לאו בזוגיות גאה וכותב בין היתר כי הסתרת הנטייה המינית וכניסה לחיי משפחה כשאין משיכה מינית היא פסולה. "גם אם אדם עם נטייה ברורה לבני מינו בחר לנסות ולקיים מסגרת משפחתית של איש ואשה, חובתו ליידע את בן או בת הזוג בנטייתו המינית", כתב, "אם המגע או המשיכה לבני/בנות המין השני גורם לדחייה מוחלטת – אסור לנסות ולבנות משפחה רגילה. זו פגיעה חמורה באדם שעמו נכנסים לברית".
לאחר מכן ממשיך הרב לדון בברית הזוגיות ומציין כי לא נמצא פתרון במרחב ההלכתי המקובל למעמד קידושין בין להט"בים. "גם אם אין למסגרת הדתית מענה לקידושין בין בני אותו מין, אין שום סיבה להתנכר ולהתכחש לזוגיות של הבן או הבת", כתב לאו וקבע כי גם קיומו של אירוע חתונה הוא לגיטימי.
את המסמך סגר לאו בסוגיית הבאת ילדים לעולם ופונדקאות. "ההלכה אינה אוסרת על בני ובנות הקהילה הלהט"בית לגדל ילדים ולבנות משפחה. גם מסוגלות הורית אינה מאפיינת הורים מקהילה זו או אחרת. בני ובנות הקהילה יכולים לבנות תא משותף של שותפות ואחריות, וילדיהם יהיו חלק מהקהילה הרגילה שבתוכה הם חיים".
הרב לאו הציע לכל זוג להט"ב שמעוניין להביא ילדים לעולם, בין אם בפונדקאות או תרומת זרע, להתייעץ עם רב מתחילת הדרך לאורך התהליך. בנוסף קרא הרב שלא להחרים בני זוג להט"בים בקהילה - "כמו כל חבר אחר בקהילה יהיו בני הזוג הלהט"בים וילדיהם מעורבים ומשתתפים בחובות וזכויות הקהילה", כתב, "הבחירה שלהם להיות בני זוג החיים בברית אינה מערערת את הקהילה ואינה מאיימת על שלמותה. הם מצידם, כמו כל חברות וחברי הקהילה, צריכים לנהוג בצניעות ובאיפוק, ולא להחצין את התנהלותם האינטימית בפרהסיה".
"בראש ובראשונה אנו מברכים על הבחירה של הרב לאו לעסוק בנושא שהוא כאוויר לנשימה עבור כולנו - אהבה, זוגיות ומשפחה", כתבו קואליציית ארגוני הקהילה הדתית הגאה (חברותא, בת קול, שב"ל), "כארגונים הפועלים בציבור הדתי אנו עדים למורכבויות בנוכחות הזהות הלהט"בית במרחב הקהילתי הדתי. משפחות להט"ביות דתיות כבר קיימות מזה כשני עשורים לפחות, ומתמודדות איתן יום יום. יחד עם זאת, האהבה, השייכות והקשר אותם מרגישים להט"בים דתיים לתפיסת העולם האמונית- דתית קיימת בהחלט, ולעיתים אף מתחזקת תוך התהליך האישי של גיבוש הזהות.
הגיע הזמן שהנושאים הללו ידוברו בפרהסיא, גם בשיח הרבני- הלכתי. שיח אמיץ, אמפתי, מלומד ורגיש בנושא יכול להבטיח עוד בתים רבים שמשלבים זהות להט"בית שלמה ונוכחת, לצד חיים דתיים, אמוניים וקהילתיים הסובבים סביב עולמה של תורה.
בעהי"ת אנו נמשיך לפעול למען קיומו של שיח כזה גם בקרב רבנים ורבניות, וכמו שהתחלנו את קריאת התורה ב"בראשית", כך נקווה שהרב לאו והשיח המבורך שהוא מקדם יהיו ראשית לתפיסות דתיות, בריאות וטובות יותר, של אור וקבלה, כלפי הקהילה הדתית הגאה".