"תסתכלו רגע על הפרסומת הזאת, ואז תקראו את הטקסט הזה שנכתב על ידי מילואימניקים וחיילים דתיים (קצינים לוחמים בדרג הסגן-רס"ן, ולוחמי מילואים ותיקים מיחידות שריון וחי"ר) שפנו באופן ישיר לראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז", פנה אסי עזר היום (ד') ל-929 אלף העוקבים שלו באינסטגרם. לפוסט הזועם הצמיד עזר את אחד מסרטוני הפרסומת לחברת הביטוח AIG, בהן הוא מככב לצד בעלו אלברט אסקולה.
"אנו משרתי מילואים בצה''ל וחברי מועדון 'בהצדעה' - מועדון ההטבות של משרד הביטחון למשרתי המילואים, נדהמנו לראות פרסום שהופץ במייל מטעם משרד הביטחון וצה"ל למשרתי המילואים ובו פרסום של חברת AIG עם מסר בוטה המעודד את פירוק ערך המשפחה בישראל", כתבו אותם מילואימניקים וחיילים דתיים במכתב. "הסרטון הזה לדוגמא, הוא המסר הבוטה מבחינתם", מוסיף עזר.
"הפרסום נשלח כפי הנראה מתוך רצון לשנות את החברה ולהחיל עליה כללים של תרבות לא לנו", המשיכו לטעון הקצינים, "כידוע לכל, מאז בריאת העולם, במשפחה בריאה ויציבה ישנם אבא, אמא וילדים, וכל קביעה אחרת לא תשנה את הסדר הטבעי והפשוט הזה. אנו מוחים על הניסיון, שמבקש להיכנע לגלים העכורים השוטפים את צה''ל האהוב, בו אנו משרתים במילואים".
>> זה הסרטון הגאה הכי קורע שנוצר בבידוד
>> סקס בימי קורונה: כל מה שחשוב לדעת אם אתה פעיל מינית
"אז הנה מה שיש לי לומר להם", ענה להם עזר בתגובה, "כחברה עלינו לדעת לחיות זה לצד זה מתוך הבנה שאנחנו שונים אלה מאלה. כשם שלא הייתי חושד לרגע שמנסים להפוך אותי לדתי אם שני הפרזנטורים היו משפחה דתית, אני לא רואה סיבה לחשוב שהפרסומת הזאת באה לשנות, לחנך או להכתיב את אורח חייו של מישהו - הפרסומת הזאת באה למכור ביטוח, זהו".
"אני יכול לכבד את תפיסתם השונה של כותבי המכתב הזה, שלא מקבלים את אורח החיים שלי ואת נטייתי המינית", הוא מדגיש, "אני לא יכול לקבל שבגלל השונות שלנו, הם מבקשים להדיר את בעלי ואותי".
"ועוד משפט אחרון", מוסיף עזר, "משפחה בריאה ויציבה צריכה להיות מורכבת קודם כל מאהבה, לפני הכל! ואם יש אהבה, היא יכולה גם להיות מורכבת משתי אמהות, שני אבות, אמא אחת ואבא אחד וכו׳. ואתם יודעים מה... בסופו של יום- היתה ועדיין יש פה קורונה, אנשים נאבקים על החיים והפרנסה שלהם ואתם משקיעים את האנרגיה שלכם על שנאת חינם. חבל. בריאות לכולנו, אוהבים - אלברט ואסי".
לסיכום, הוא מציין עוד תוספת קטנה וחשובה: "תודה לכל מאות הדתיים והחרדים שמדי פעם כותבים לי דברים מקסימים וחמים בהודעות פרטיות וגם פה בתגובות. תודה שחשוב לכם להוכיח שיש קולות רבים ושונים בחברה שלכם, כי לעיתים אנחנו מתבלבלים וחושבים שהיוצא מן הכלל הוא הכלל! אז תודה".
מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב, אוהד חזקי: "כל נראות להט"בית במרחב הציבורי היא נצחון, בין אם בפרסומות מסחריות, בדגל על המרפסת, או בהחזקת יד ברחוב. אנחנו גאים וגאות באסי ואלברט שמקדמים את הנראות במהלך חשוב ומחזקים אותם מול אותן תגובות להט"בופוביות וחשוכות. כל מי שבוחר בשנאה ובחושך על פני קבלה והכלה, שישאל את עצמו אם הוא נלחם על ערך המשפחה או ערך השנאה".
מאיגי, ארגון הנוער הגאה, נמסר: "אנחנו גאים באמירה המרגשת של אסי ואלברט אל מול הניסיון להדיר את הזהות הלהט"בית מהרחב הציבורי. זו דוגמה מהממת למאות אלפי בנות ובני נוער בישראל".
מחברת AIG נמסר בתגובה: "אסי עזר ובן זוגו אלברט אסקולה נבחרו לשמש כפרזנטורים של AIG לאור היותם דמויות מפורסמות, משעשעות ומאד פופולריות ואהובות על הציבור בישראל. הפרסומת בכיכובם זכתה בתואר 'הפרסומת האהובה ביותר' במשך מספר שבועות. הקמפיינים של AIG ושיתופי הפעולה שלה עם מועדוני לקוחות שונים נועדו לקדם את פעילותה העסקית של החברה, ולא שום מטרה אחרת, וכל ניסיון לייחס להם מטרה אחרת - אינו נכון".