פרסומת טלוויזיונית נוגעת ללב, המספרת את סיפורה של המתמודדת שזכתה במקום הראשון בתחרות היופי התאילנדית מיס טיפאני, עלתה לשידור לאחרונה. הפרסומת ששודרה לראשונה בתאילנד נהפכה במהרה לוויראלית, עם 2.5 מיליון צפיות כבר בשתי היממות הראשונות לשחרורה. בשבועות העוקבים הפרסומת עוררה דיון ציבורי על מגדר וסטריאוטיפים, והשיגה עוד 37 מליון צפיות בתאילנד לבדה.
סרטון הפרסומת נפתח במילים "מצב הקהילה הטרנסג'נדרית בתאילנד השתפר עם הזמן, אולם סטריאוטיפים וקבלה משפחתית עדיין מהווים את המכשול העיקרי". הסרטון עוקב אחר סיפור השיער המקפל בתוכו את הסיפור המגדרי של רוק קוואנלדה, זוכת המקום הראשון בתחרות היופי התאילנדית מיס טיפאני לשנת 2017.
קוואנדלה לא מפחדת לאתגר את עצמה, ולצד סיפור חייה והמעבר שלה, היא מעלה שאלות כואבות, "האם אי פעם חשבתם על כך שלהיות מי שאתם יפגע באנשים שאתם אוהבים ביותר?". רוק גודלה בידי אביה, הורה יחידני, ומגיל צעיר נדרשה לסטנדרטים גבריים, ולא תמיד עמדה בהם למורת רוחם של אביה ושל בית הספר. "אף פעם לא שאלתי את אבא שלי איך זה מרגיש להיות הורה לבן כמוני", אומרת רוק בתשדיר, המציין בסופו שעודנה חולקת בית עם אביה.
חברת וולטר תומפסון בנגקוק שהפיקה את הפרסומת עבור מוצרי השיער של יוניליבר בתאילנד בחנה מעל ל-50 נשים טרנסג'נדריות עד שהגיעו לקוואנדלה. "רצינו להרחיק לכת מעבר להעצמה נשית, ומצאנו הזדמנות פז לחולל דיון המערב לא רק בנות תאילנדיות אלא גם את חברותיהן הטרנסג'נדריות", אומר בראיון המנכ"ל השותף ג'ואו בראגה.
>> "הוציאו אותי מהארון בפני אשתי בכפייה"
>> "הייתי בגישה שלא צריך להסתיר בולבול בסרט"
>> מי מהדמויות הגאות באמת גיי במציאות ומי ממש לא?
לטענתו, "עד היום מרבית המשפחות ינסו לחמוק מהנושא, וייאלצו את ילדיהם לחיות חיים כפולים ואומללים. בנוסף לזאת, הקהילה הטרנסית עדיין סובלת מסטריאוטיפים במדיה ההמונית ומכוונת לנתיבים מקצועיים מעטים".