>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
אחרי הקמפיין שעורר סערה ברשת, בו הוצגו המלצות החיפוש הסקסיסטיות שמציעה תכנת ההשלמה האוטומטית של גוגל, מגיע קמפיין חדש של ארגון האומות המאוחדות החושף הומופוביה נרחבת במנוע החיפוש הנפוץ. הקמפיין מציג דוגמאות של חיפושים נפוצים בגוגל, המכילים שפה וביטויים הומופוביים, כשהם מופיעים זה על גבי זה על פיהם של אנשים.
כאשר מקלידים במנוע החיפוש הנפוץ בעולם את המילים "gays should" (הומואים צריכים) ההשלמה האוטומטית של גוגל מציגה את אפשרויות החיפוש הבאות: "להיהרג", "למות", "לא לאמץ", וכן "להיות מוצאים להורג". (חשוב לציין כי התוצאות המומלצות משתנות מגרסה לגרסה בהתאם לשפות השונות).
צ'ארלס רדקליף, יועץ בכיר לזכויות אדם של האו"ם, הסביר בראיון לPinkNews את הבסיס לקמפיין: "כשראינו את המודעות שהציגו את מה שמנוע החיפוש של גוגל חושף על דעות גולשיו על נשים, היינו בהלם. התוצאות מצביעות על כך שלמרות כל המאמצים והתוצאות של שלושת העשורים האחרונים, גישות סקסיסטיות ומיזוגיניות עדיין נפוצות".
בהשראת קמפיין הנשים ביצע האתר Queerty חיפוש דומה בגוגל, כשהוא מחליף את המילה "נשים" במילה "הומואים", התוצאות היו אפילו גרועות יותר. "התוצאות הללו מזכירות לנו למה המאבק נגד דעות קדומות הוא כל כך חשוב, ועוזרות לנו להסביר מדוע שנאה הומופובית היא כיום על סדר היום באו"ם", הוא סיכם.
מוקדם יותר השנה, הגיש ארגון Change.org עצומה שמטרתה לעודד את ענקית מנועי החיפוש לשנות את השיטות שלה. דובר חברת גוגל, הידועה בתמיכתה הבלתי מתפשרת בקהילה הגאה, הגיב לדרישה בהסבר טכני: "ההשלמה האוטומטית היא תכונת חיפוש של גוגל, המציעה חיפושים כדי לעזור לגולש למצוא במהירות רבה יותר את מה שהוא מחפש. שאילתות החיפוש שאתם רואים כחלק מההשלמה אוטומטית משקפות את פעילות החיפוש של כל משתמשי האינטרנט ואת התוכן של דפי אינטרנט באינדקס של גוגל. תחזיות ההשלמה האוטומטית נקבעות ידי אלגוריתם בהתבסס על מספר גורמים (כולל פופולריות של מונחי חיפוש) ללא כל התערבות אנושית".
גוגל ידועה במדיניות פרו להט"בית חזקה בתוך הארגון. זכור במיוחד הוא הקמפיין של החברה למען תמיכה בנישואין שווים בשם Legalise love.