>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
בפייסבוק מתאימים את הפרסומות המוצגות בצד העמוד לאופיו של הגולש. אך האם הפרסומות הייעודיות עלולות להוציא אתכם מן הארון?
הורים חטטניים גילו שהבן הומו, וזרקו אותו מהבית – כך טוענת קבוצה הקוראת לעצמה Privacy International.
"מדובר באפלייה מקוממת"
בפוסט שהעלתה בבלוג, האשימה הקבוצה את פייסבוק כי עשתה אאוטינג לנער מלונדון בשם דיוויד, לאחר שדיוויד שכח את המחשב עם פייסבוק פתוח, וההורים שחיטטו במחשב ראו פרסומת ייעודית להומואים. מיד כשגילו את העניין, טוענים בבלוג, מיהרו לזרוק את הבן מהבית.
הסיפור הופץ במהירות בבלוגים השונים ברשת – והגיע עד למגזין פורבס, שהצליח לקבל תגובה רשמית מהנהלת פייסבוק. "אנחנו משתתפים בצערו של כל מי שנפל קורבן לאפליה והסיפור של Privacy International מעציב אותנו", אמרו. "עם זאת, מדובר במקרה של אפליה מקוממת וחדירה לא מורשית לחשבונו של אדם, לא בעיה בשיטת הפרסום".
למרות שב- Privacy International טוענים כי אותו דיוויד מעולם לא התעניין בדבר הקשור להומוסקסואליות, בפייסבוק מסבירים כי הפרסום הייעודי נקבע אוטומטית, על פי ההתעניינות והפוסטים אותו מעלה המשתמש. מעבר לכך, אותו אדם המפרסם את הפוסטים שלו לחברים שלו ולציבור בכלל, לא מתכוון בדיוק שיהיה מדובר בסוד.
עם זאת, כעת נראה שב- Privacy International החליטו להסיר את הסיפור מהבלוג שלהם, בטענה שבן זוגו של הנער ביקש זאת. בהודעהש הצויא הבלוג, נמסר: "על אף ששמרנו על אנונימיות מירבית, הוסכם כי פרסום הידיעה לא תתרום לפתרון הסיפור העצוב של הנער".
>> תל אביב: העיר הכי גיי פרנדלית בעולם?
>> תל אביב: "ליבראלית ונהנתנית, בדרך להפוך לבירת גייז עולמית"