יואל שמחאי, איש העסקים הישראלי-אמריקאי שייסד את אפליקציית "גריינדר" ושינה את תרבות ההיכרויות בקהילה הגאה, השיק לאחרונה אפליקציית היכרויות חדשה ייעודית לקהילה הגאה תחת השם "מוטו" (MOTTO). האפליקציה החדשה, אותה ייסד שמחאי יחד עם איש העסקים אלכס הוסטטלר, זמינה בימים אלה לשימוש רק בניו-יורק ומיאמי, אך היא עתידה להיפתח בעתיד לערים ומדינות נוספות.
פלטפורמת ההיכרויות החדשה של שמחאי היא המיזם הראשון שלו מאז עזב את "גריינדר" ב-2018. על פי הפרסומים, בניגוד לגריינדר, המציגה למשתמש את האנשים הקרובים אליו ביותר, "מוטו" מציגה בפני המשתמש קבוצת משתמשים שעשויים להתאים לו, והוא יכול להחליט אם ליצור איתם קשר או לא. על פי הפרסומים, האפליקציה "מתרכזת במציאת האנשים הנכונים עבור המשתמש, ולא רק הקרובים ביותר אליו, עם דגש על איכות האינטרקציות ולא מספרן".
"רובם המוחץ של הומואים וקווירים לא מרוצים מחווית הדייטינג אונליין שלהם", כתב שמחאי על השקת האפליקציה. "המטרה של מוטו היא לעזור למצוא מישהו בלי תסכול, להפחית את כמות הזמן שהמשתמש מבזבז על אפליקציות סטוצים לכמה דקות ביום ולקרב בין אנשים בעולם האמיתי".
שמחאי אף הוסיף שהוא יהיה הראשון להודות שלמרות שהוא מאמין שגריינדר הביאה הרבה טוב לעולם, עדיין יש בה לא מעט חסרונות שהוא לקח בחשבון ביצירת "מוטו". "בנינו את מוטו תוך התייחסות לחסרונות האלה", כתב, "פישטנו את תהליך ההיכרות והחזרנו את הכיף במציאת מישהו שאתה מעוניין בו. מוטו צריכה להיות חיובית עבור הבריאות הנפשית של המשתמש".
"מוטו" תהיה אפליקציה חינמית, בכל הפרופילים יהיו חייבים להופיע לפחות שלוש תמונות וכל המשתמשים יצטרכו לאמת את זהותם. "שמענו הרבה תסכול בנוגע לאפליקציות הקיימות ואנחנו חושבים שצריך לעשות לתרבות הסטוצים רענון", אמר המייסד השותף הוסטטלר. "אפליקציות היום טובות אם אתה רק מחפש מישהו קרוב לעכשיו, אבל התהליך לא אישי, ממכר, חוזר על עצמו ורעיל לעיתים קרובות. בדרכים רבות, גריינדר הגדירה את תרבות הסטוצים בתור תרבות מיידית ועודדה יחסי מין תמורתיים. זה עובד טוב עבור אנשים מסוימים, אבל הקהילה שלנו מגוונת בגישה לסטוצים ודייטים מזדמנים. יצרנו את מוטו מתוך מחשבה מחודשת על כך וכדי לתת לאנשים עם ערכים אחרים עוד אפשרויות".