חברת הגילוח Harry’s הוציאה לאחרונה פרסומת חדשה שמקדמת, בין היתר, נראות טרנסג’נדרית. הסרטון נקרא Shave or don’t, ומתרכז בבחירה של גברים להתגלח או לא להתגלח, ובעיקר איך. "פעם", מתחילה התזמורת, "גברים לא יכלו להתגלח. בזמנים אחרים, גברים היו חייבים להתגלח. זה נחמד להיות איפשהו באמצע: זו בחירה". בהמשך הפרסומת ממשיכה למנות סיבות שונות להתגלח, או שלא.
כשהדיבוב אומר "אתה יכול להתגלח כדי להרגיש כמו מי שאתה", מופיע גבר טרנסג’נדר מול המראה, מורח תכשיר גילוח על לחייו. הצלקות שעל החזה שלו נראות בבירור.
הפרסומת מגיעה בעקבות פרסומת אחרת לתכשירי גילוח שהפכה ויראלית מאת המותג ג’ילט. רבים שיבחו את ג’ילט על הבחירה להתמודד עם גבריות רעילה, למרות שאחרים התנגדו לה התנגדות מוחלטת.
>> 10 חופי הנודיסטים הגאים הכי שווים באירופה
>> "ברחוב אומרים לנו 'איזה בזבוז אתן למין הגברי'"
>> "בחתונה שלי חשבתי שאני זו שצריכה ללבוש את השמלה"
מחקר שנערך בארה"ב ב-2016 מצא כי כ-0.6 אחוז מהאוכלוסייה מזדהים ומזדהות על הקשת הטרנסית. כשמדברים על ייצוג טרנסג’נדרי, חשוב לזכור שמעבר לעולם האמנות והבידור, לייצוג ישנה גם חשיבות בדברים של יומיום כמו פרסומות, וזה כלל לא מובן מאליו. ייצוג שלא משויך לנרטיב אלא הוא פשוט נראות, גם הוא צעד חשוב לקהילה הטרנסג’נדרית.