>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
עובדה ידועה היא כי כל חברה הייתה שמחה לידיד הומו, אבל רשת חנויות הכלבו הבריטית טסקו הלכה עם הרעיוןצעד אחד יותר מדי. החברה הציעה בחנות הרשת האינטרנטית בובה מתנפחת בדמות "החבר ההומו הכי טוב", שיעניק טיפים בענייני אופנה, אוזן קשבת ועוד. אם כל זה לא פוגעני מספיק, המוצר הופיע בעמוד כאשר המילה "הומו" מופיעה עם כוכבית באמצע (G*Y), כאילו מדובר בקללה.
בעמוד ניסו למכור את המוצר כך: "לא יכולה למצוא את החבר המושלם שיקשיב לכל בעיותייך וייעץ לך? ובכן, הנה הוא! אחרי שתנופח במלואה, הבובה תגיע לגובה של 50 ס"מ ותראה כמו החבר ההומו הכי טוב שלך. כל אחד מכיר מישהו שזקוק לחבר דואג, אופנתי ומצחיק. זוהי מתנה מצחיקה, וכל החברות שלך ישמחו שיהיה להן מישהו שיקשיב להן בנינוחות. כל שעלייך לעשות הוא לנפח את הבובה ומייד יהיה לך חבר חדש. הוא אוהב לקנות, לרקוד, תמיד יקשיב לך, יעניק עצות בענייני אופנה והכי חשוב: תמיד יגיד לך אם הישבן שלך נראה גדול".
החברה אמנם מיהרה להסיר את המוצר מהמדפים מחשש לפגיעה בקהילה הגאה, אך עמוד האינטרנט ובו מופיע המוצר נותר באוויר.
הקהילה הגאה כועסת
חברי הקהילה הגאה הביעו מחאה נוכח המוצר השנוי במחלוקת. בן סאמרסקיל, מנהל קבוצת זכויות להט"ב סטונוול, אמר: "זה כמו לנסות למכור קרח לאסקימוסים. איננו יכולים לחשוב על סיבה אחת שתגרום לאישה לקנות בובה מתנפחת כאשר יש למעלה מ-2 מיליון הומואים זמינים בבריטניה המודרנית, ורובם נראים טוב יותר מהבובה".
מקהלת הזמרים הגאים של לונדון הביעה כעס על הייצוג הסטריאוטיפי של הומואים שהציעה טסקו. בהצהרה ששחרר דובר המקהלה נכתב: "חבל שטסקו בחרה להציג גבר הומו בתורה כל כך צרה, ובחרה להתעלם מהמגוון הרחב של חברי הקהילה הגאה. אפילו יותר פוגע האופן בו צונזרה המילה 'גיי' באתר של החברה, בשעה שהמילה אינה פוגעת או נועזת. אנחנו רוצים להציע לחברה להופיע באחת החנויות שלהם ואף להזמין את מנהליה לאחת ההופעות כדי שיראו כיצד חבר הומו נראה באמת".
טסקו הפסיקה למכור את המותר לפני כחודשיים, אך העמוד עדיין מופיע באוויר והמוצר נמכר באתר amazon.co.uk, שם מצוין כי הבובה מעניקה אוהבת לקנות בחנויות ולהעניק טיפים בענייני אופנה.
דובר מטעם טסקו מסר: "המוצר הזה עלה לאתר החברה על ידי גורם שלישי, אבל הוסר מהמכירות באופן מיידי משום שראינו בו פוגעני. עמוד האינרטנט היה אמור לרדת מהאוויר באותו הזמן, ואנחנו בודקים מדוע הוא עדיין באוויר חודשיים לאחר מכן. יש לנו נהלים ברורים באשר לאופן בו גורמים אחרים רשאים להציג מוצרים באתר, ואנו מתנצלים שבמקרה זה נהלים אלה לא נשמרו".