בכל שנה מזמנת לנו הפסקת הפרסומות בשידור משחק הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הנצפים ביותר בעולם, רגעים מרגשים, מצחיקים ושערורייתיים.
פרסומות הסופרבול כבר הפכו מזמן לרגע השיא במשחק, שמעניין גם את אלו שאינם נמנים על אוהדי ספורט זה, וחברות המשקיעות מיליונים בפרסום בזמן הסופרבול, משתמשות לרוב במסרים חברתיים על מנת להתחבר לקהל הצופים וליצור חוויה השונה מפרסומת רגילה.
בשנים האחרונות נוספו רמיזות וגילויים להט"בים לפרסומות, על מנת להעביר מסר של שוויון וסובלנות, כמו למשל בפרסומת של קוקה קולה בשנה שעברה, שהציגה בין שלל המשפחות גם משפחה גאה.
מי שמשתמשת השנה במשחקי זהות ומגדר על מנת להעביר את המסר, זו חברת אולוויז. החברה, שקהל היעד שלה מורכב מנשים בלבד, עושה שימוש במונח 'כמו בת', המשמש בדרך כלל בעולם הספורט ללעג והשפלה, ומבקשת ליצור שינוי בשימוש במונח. הסרטון מציג את ההבדל בין התפיסה של המונח לתיאור משהו חלש, לא נכון או עשוי בצורה רעה, הקיימת בעיקר אצל בנים בכל הגילאים ואצל נשים מבוגרות (שהטמיעו את הפירוש השלילי), לבין בנות צעירות שמייחסות לו משמעות אחרת לגמרי.
צפו בסרטון:
מסרים גאים גם לשחקנים
מותג נוסף שמשתמש במרחב הספורטיבי כדי להעביר מסר היא אפליקציית ההיכרויות scruff, שהעמידה בכניסה למגרש שלט חוצות המנסה לזכות בקבלה של שחקנים הומואים, שלדברי המארגנים קיימים בליגה הלאומית מאז תחילתה אבל מפחדים לצאת מהארון בפומבי, ואולי אף קורץ לשחקנים עצמם וקורא להם לאזור אומץ ולצאת מהארון.
השלט מציג שני שחקנים הבוחנים אחד את השני בחדר ההלבשה לצד הסיסמה: "שחק בקבוצה שלנו".
יציאתם של שחקנים מובילים מהארון, עורר אצל המארגנים את הרצון ליצור דו-שיח על קבלה בספורט מקצועי. מייסד SCRUFF ג'וני סקנדרוס, אמר שהוא רוצה להדגיש את העובדה שגברים הומוסקסואלים תמיד שיחקו בקבוצות פוטבול, ושהם לא נופלים לסטריאוטיפים פשוטים.
סרטון נוסף שעלה לאוויר כהבטחה להיות אחת הפרסומות שהולכות להמם את צופי הסופרבול הוא סרטון פרסומת למותג בירה בשם queer beer, המציג את המתרחש בחדר ההלבשה בהפסקות של המשחק. בסיום הסרטון מגלים הצופים כי אין מדובר בפרסומת אמיתית, אלא בסרטון של כוכב הרשת דייווי ווייבי (שכנראה ידוע פחות בקרב הצופים הסטרייטים), שבסך הכול ניסה ליצור סרטון משעשע, והצליח במיוחד.