רשת הענק האמריקאית "טרגט", החליטה לבטל את סימון מוצריה לפי חלוקה מגדרית – "לבנים" או "לבנות" במחלקות הצעצועים, לאחר שקיבלה תלונות מצד לקוחות.
הסיפור החל כאשר אבי בקטל, אחת מלקוחות הרשת, נתקלה בשלט המפריד בין משחקי הרכבה לבנים לבין משחקי הרכבה לבנות, כאשר באזור "הבנות" מוצרי הלגו כללו פריטים כמו מכוני שיער ואיפור.
בקטל צילמה את השלט ופרסמה את התמונה בטוויטר עם המסר הפשוט, "אל תעשי את זה Target".
"לא ציפיתי שזה יהפוך למרכז של דיון שלם על מגדר ועל הדרך בה צעצועים משווקים", אמרה בקטל לאחר שהתמונה שותפה אלפי פעמים, "אבל התמונות של קייטלין ג'נר בדיוק התפרסמו, ופסק הדין של בית המשפט העליון בנוגע לנישואים חד-מיניים יצא זמן קצר לאחר מכן, אז היה הרבה דיון על תפקידי מגדר ומין. הציוץ שלי פשוט יצא בזמן הנכון".
בעקבות הסערה בנושא, פרסמה טרגט בשבוע שעבר הצהרה לתקשורת, בה הודיעה כי היא פועלת לביטול ההפרדה. "אין ברצוננו לגרום לאורחינו ובני משפחותיהם להרגיש מתוסכלים או מוגבלים על ידי הדרך בה הדברים מוצגים. במהלך השנה האחרונה העלו אורחים שאלות חשובות על שלטים בחנויות שלנו המציעים הצעות לרכישה המבוססות על מגדר. במקרים מסוימים, כמו הלבשה, שם יש צורך בהפרדה בתאי המדידה זה הגיוני. במקרים אחרים, ייתכן שלא.
"כפי שרבים מאורחינו ציינו, בכמה מחלקות כמו צעצועים, בית או בידור, חלוקת המוצרים לפי מגדר היא מיותרת. הקשבנו לכם ואנחנו מסכימים"
רשת הענק הוסיפה ואמרה כי היא גם תדאג להסיר את צבעי הוורוד והכחול המעטרים את גב המדפים, ופשוט תשתמש בציפוי עץ רגיל במקום.
Don't do this, @Target pic.twitter.com/cfh3cp5Nqa
— Abi Bechtel (@abianne) יוני 1, 2015
אך גם החלטה זו של טרגט הכעיסה לקוחות רבים, שהביעו התנגדות נחרצת לסימון השוויוני. חלקם טענו כי השינויים יקשו על הקונים למצוא את מה שהם מחפשים, ואילו חלק מהלקוחות הצהירו כי לא יחזרו לקנות ברשת.
"אני לא מתכוונת להשתתף בניסיון לדה-מגדור הילדים שלנו. זה מגעיל", כתבה אחת הלקוחות בעמוד הפייסבוק של הרשת, "אתם כנראה לא רוצים אותי כלקוחה אם אתם הופכים לפנים של הפוליטיקה המגדרית".
"מדובר בהחלטה טיפשית ומרושעת מצד טרגט לקידום סדר יום טרנסג'נדרי", הוסיף לקוח אחר, "אנחנו נחרים את טרגט!".
לדברי דוברת הרשת, השינוי מתקבל בברכה על ידי רוב הקונים. "הכרנו בעובדה ששינוי כזה יגרור מגוון רחב של דעות. ציפינו לכך ואנו מכבדים זאת. ולשמחתנו התגובה מהאורחים הייתה חיובית באופן גורף".
הרשת נחשבת לאוהדת של קהילת הלהט"ב, ופועלת רבות לתמיכה בקהילה, בין השאר על ידי שיווק מוצרי גאווה בתקופת המצעדים. הרשת אף הוסיפה את דגלי הקשת לפרסומים שלה בתקופה בה נושא 'חופש מדת' נדון בהרחבה בארה"ב.
הצעד של טרגט מגיע שנתיים לאחר צעד דומה שעשתה רשת החנויות toys 'R' us, שהסכימה להוריד את השלטים המצביעים על מגדר מכל חנויות הרשת.