פעם במאה שנה מגיע אמן שמקדים את זמנו ומציב במרכז פריז יצירה פאלית שמשגעת את העיר. 125 שנה אחרי מגדל אייפל, הוצב ביום חמישי בבוקר בכיכר ונדום בפריז פסל "עץ חג מולד" מתנפח של האמן פול מקארתי שמזכיר יותר מכל "באט פלאג" (אביזר מין). הפסל הקרוי 'עץ' הוצב במסגרת יריד אומנות המתקיים בעיר והיה אמור לעמוד בכיכר עד סוף החודש.
אך אמנות לחוד ומציאות לחוד. תושבים רבים של עיר האורות לא ראו את יצירת האמנות בעין יפה ותארו את העץ המתנפח כ'צעצוע מין ענקי' שכל קשר בינו לבין חג המולד מקרי בהחלט (אלא אם סנטה קלאוס התיישב עליו בטעות בזמן שהחליק במורד הארובה).
אחד הנוכחים בטקס החשיפה של יצירת האמנות זעם כל כך על היצירה, עד שהוא סטר למקארתי בפניו וצעק עליו שהוא לא צרפתי וכי לעבודתו אין מקום בכיכר. ראש עיריית פריז, אן הידאלגו, גינתה את המתקפה על מקארתי ואמרה כי ההתקפה אינה מתקבלת על הדעת. "פריז לא תיכנע לאיומיהם של אלה שעל ידי תקיפת אמן או עבודה, תוקפים את החופש אמנותי", מסרה ראש העיר, "לאמנות יש מקום ברחובות ואף אחד לא יוכל להבריח אותה".
מיד עם הצבתו עורר העץ/באט פלאג זעם ברחובות העיר וברחבי המדיה החברתית. קבוצה נגד הומואים טענה כי העבודה שהוזמנה באופן פרטי "מעוותת" את פריז, והמשיכה לחמם את תושבי העיר עם ההצהרה: "זה המקום אליו זורם הכסף של משלמי המסים". גם פריזאים אחרים הביעו ספקנות מתובלת בהומור לגבי העובדה כי ה'מתקן' נועד בעצם להיות עץ חג: "מתאים יותר שיהיה באטפלאג ענק באמצע פריז מאשר עץ חג מולד באוקטובר".
ואכן, גם חובבי הטבע וגם חובבי ה... אמנות שבינינו, ודאי יסכימו כי קשה להתעלם מהדמיון בין ה'עץ' של מקארתי לבין צעצוע המין. אם מוסיפים לכך את ההיסטוריה של האמן האמריקאי, הכוללת את ערימת הזבל הענקית בהונג קונג ואת הגמד הענק המחזיק תקע בתוך התחת ברוטרדם, ניתן בקלות להגיע למסקנה שהעץ הענק והירוק רחוק מלהיות תמים.
עץ או באט פלאג, המתקן הענק לא הצליח לשרוד את זעמם של תושבי העיר. יומיים בלבד אחרי שהוצב במרכז העיר, הצליחו וונדליסטים למוטט את הפסל ולהפוך אותו לקונדום ירוק וענקי.
לדברי המשטרה, הוונדליסטים ניתקו את משאבת האוויר שהחזיקה את העץ עומד ומיד אחר כך חתכו את הכבלים התומכים בפסל, שגובהו 24 מטר, מה שגרם לפסל להתמוטט על מדרכות הכיכר, ואילץ בסופו של דבר את מארגני התערוכה לרוקן אותו מאוויר על מנת למנוע נזק נוסף.
בשבת אחר הצהריים הפסל הריק מאוויר פונה מהכיכר, אך מנהלי יריד האמנות מסרו כי בכוונתם לנפח אותו שוב פעם לאחר ביצוע התיקונים הדרושים.