סוכנות הפרסומות האמריקאית "ביג איי" מבקשת בכל שנה לבחון איך הצרכנים האמריקאים מרגישים לגבי מגדר, מעבר לבינאריות של זכר או נקבה, כדי להבין האם תפקידים מגדריים מסורתיים בפרסומות משפיעים על האופן בו הקהל תופס את המותג, ולכמת את הדעה שלהם על מוצרים ממותגים מגדרית.
השנה, ערכה הסוכנות מדגם בהשתתפות 2,000 מבוגרים מכל קבוצות הגיל, ההכנסה והזהות מגדרית. הסקר בחן את דעתם של המשתתפים בנוגע לפריטי לבוש שהם עשויים ללבוש, על צעצועים נטולי מגדר וחינוך, והממציאים אופטימיים.
מחצית מבני דור ה-Z וקצת יותר ממחצית המילניאלס (56%) מביעים עמדה נחרצת נגד חלוקה בינארית מגדרית מסורתית. יותר ממחצית כלל הנשאלים הסכימו שבעוד עשר שנים, מגדר יקושר פחות לתכונות אופי, מוצרים מסוימים או עיסוקים סטריאוטיפים.
"בזמן שרוב האמריקאים בעלי זהות מגדרית התואמת את המין הביולוגי שלהם, אחוז משמעותי מבני הדור הצעיר מאמין בזהות מגדרית נזילה", אמר אדריאן טננט סמנכ"ל הסוכנות. "המחקר מספק תמונת מצב של הקשת הרחבה של דעות ואמונות הנוגעות לזהות מגדרית שאנו צורכים באמצעות טלוויזיה, פרסומות ורשתות חברתיות".
תוצאות המחקר מראות בנוסף שנשים נוטות לאמץ ניטרליות מגדרית יותר בהשוואה לגברים, שכן 73% מהאמהות מעודדות את ילדיהן למשחק נייטרלי מגדרית, גבוה משמעותית מהאבות (59%). 20% מכלל הנשים מאמינות כי מוצרים עם אפיון מגדרי אינם רווחיים. "מוצרי טואלטיקה הם בעלי סממנים מגדריים וזה מיותר לחלוטין", כתבה אחת המשתתפות. "יש למתג אותם על פי איכות וניחוח, אם בכלל. אין צורך להזכיר זכר או נקבה".
אבל הנתון האופטימי ביותר הוא זה הנוגע לאמונה הרווחת בקרב כל המשתתפים לעתיד טוב יותר. 82% מבני דור ה-Y הקווירים ו-88% אחוזים מבני דור ה-X הקווירים האמינו כי בני דור ה-Z מחונכים הרבה יותר טוב מהם בכל הנוגע לקבלה של זהויות מגדריות שונות. אז יש למה לצפות.