קמפיין גאה של קוקה קולה בהונגריה לקראת מצעד הגאווה של בודפשט נתקל בתגובת נגד חריפה מצד חבר פרלמנט הונגרי, שקרא להחרים את מוצרי קוקה קולה. הקמפיין פרסם את משקה קוקה קולה זירו עם הסלוגן "אפס סוכר, אפס דעות קדומות”. הקמפיין מציג זוגות חד מיניים מתחבקים ומפגינים אהבה, כשלצידם הכיתוב "אהבה היא אהבה”, ופורסם על שלטי חוצות בתחנות אוטובוס ברחבי בודפשט במהלך שבוע הגאווה בעיר.
חבר הפרלמנט אישטוואן בולדוג מטעם מפלגת האזרחים ההונגרית, מפלגה ימנית שמרנית שנמצאת בשלטון מאז 2010, הכריז באמצעות חשבון הפייסבוק שלו כי הקמפיין של קוקה קולה עבר כל גבול. בולדוג, שהיה חבר בוועדה להגנת הצרכן במשך 4 שנים, מייעץ לקוראים שלו להפסיק לצרוך מוצרי קוקה קולה, עד שהקמפיינים "הפרובוקטיביים" ירדו מעל שלטי החוצות.
בתקשורת הימנית נכתב: "השדולה ההומוסקסואלית מטילה מצור על בודפשט ואין מפלט". בינתיים, עשרות אלפי אזרחים חתמו על עצומה הקוראת לרשויות להוריד את הפרסומת.
"חברת קוקה קולה שואפת לשוויון ופתיחות וגיוון בעסקים שלנו, ואנו תומכים בערכים אלו גם בחברה", התבטא דובר מטעם חברת קוקה קולה, "כתומכים מזה זמן רב של הקהילה הלהט"בית, אנו מאמינים שלכולם קיימת הזכות לאהוב את מי שירצו. הקמפיין שרץ בימים אלו בהונגריה משקף את הערכים הללו".
>> זר לא יבין זאת: 25 ממים שרק להט"בים יבינו
>> לזה נעם לא ציפה כשפגש את ההורים של בן זוגו
>> 9 דרכים לא להיות בהיסטריה על הגוף שלך הקיץ
אנשי מפלגת השלטון ההונגרית מקדמים תנועות שמרניות בחברה, וקוראים להחרים כל אזכור למיעוטים מיניים אתניים או פוליטיים. לעומת האווירה הפוליטית במדינה בקרב הגברים השמרנים קובעי המדיניות, האווירה בחברה ההונגרית הופכת נינוחה עם השנים כלפי להט"בים. מחקר שבדק את דעת הקהל על הקהילה הלהט"בית מצא שקצת מעל 60% מהעונים תומכים בשוויון זכויות לקהילה, בעוד שב-2002 פחות מחצי מהנשאלים הסכימו עם אותן הטענות.