>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
אחרי ההצלחה הבינלאומית של אפליקציית היכרויות לגייז גריינדר, והניסיונות לשחזר את ההצלחה אצל הלסביות, מגיעה מבריטניה הבשורה לנשות הקהילה - אפליקצית היכרויות חדשה המיועדת לנשים בלבד.
הכירו את dattch, אפליקציית היכרויות המיועדת לנשים לסביות ודו מיניות, שמלבד היותה מיועדת לנשים בלבד, היא גם תוכננה, נבנתה ועוצבה על יד נשים.
כמה שיער גוף יש לך?
"כל מוצר היכרויות שהופק עד היום עבור נשים לסביות הוא נורא ואיום", אמרה המייסדת והמנכ"ל רובין אקסטון התייחסה לבעיות הקיימות באפליקציות ההיכרויות לנשים. לטענתה הבעיה הגדולה ביותר עם המוצרים המתחרים היא "שהם אינם לוקחים בחשבון כמה הנשים הללו שונות מגברים".
"יישומים רבים היו אדפטציות של פלטפורמות שנועדו לגברים הומואים, שפשוט עשו שימוש בתבניות ישנות. כך נוצרו מצבים מגוחכים של נשים הנרשמות לאפליקציה ונתקלות בשאלה כמו 'כמה שיער גוף יש לך'. אף אחד לא חשב על המשתמשות, איך הן מתנהגות, מה הן מצפות מסוג כזה של אפליקציה ומה הן מחפשות".
בעיה נוספת שהועלתה על ידי משתמשות באפליקציות הקיימות היא בעיית הפרופילים המזוייפים שנפתחו על ידי גברים שנרשמו לשירות. Dattch עוקפת בעיה זו כך שהיא בודקת כל יוזר לפני שהיא מצרפת אותה על מנת להבטיח שרק נשים יוכלו לגשת לתכונות של היישום.
אקסטון האמינה שחייבת להיות דרך טובה יותר לשרת את קהילת הלסביות, קהילה בעלת תיאבון לפגוש אחת את השניה, שאינה מעוניינת לבזבז את הזמן בניפוי הגברים הסטרייטים. וכך נולדה Dattch.
הרבה תמונות והרבה זמן עד לדייט
אז מה נשים לסביות מחפשות באפליקציית היכרויות? לטענת אקסטון נשים מחפשות קודם כל המון תמונות. "ראינו שנשים אוהבות לגלוש במשך שעות ולהסתכל על כל התמונות. זה לא רק איך את נראית. בניגוד לאפליקציות המיועדות להומואים, שם יש הרבה מידע טקסטואלי, נשים רוצות ללמוד את כל הדברים הקטנים עליך באמצעות התמונות. לעבור על הרבה פרופילים ואז לבחור למי לפנות".
כדי לענות על הצורך הזה עוצבה האפליקציה בהשפעת הרשת החברתית פינטרסט. כל משתמשת יוצרת לעצמה לוח אישי ובו היא נועצת תמונות וכל מידע נוסף, והמשתמשות יכולות לצפות בלוח שלה ולקבל את כל המידע עליה.
גם אופציית הקרבה הגאוגרפית, המוכרת מגריינדר, פחות רלוונטית לנשים. "גילינו שרק באחוז אחד מהפעמים של שימוש באפליקציה, נשים באמת נפגשות תוך 30 דקות או פחות. בדרך כלל השיחה באפליקציה מתקיימת כשבוע לפני הדייט, כך שהמרחק הוא לא רלוונטי".
המשתמשות בבריטניה כבר יכולות להוריד את האפליקציה. מיד לאחר ההשקה בבריטניה, תושק האפליקציה גם בארה"ב ובהמשך גם באוסטרליה.
"לגריינדר יש 180,000 משתמשים בלונדון, ולכן בסופו של דבר גם אנחנו רוצים להגיע לאותה כמות משתמשים". מסכמת אקסטון.
אקסטון מאמינה כי לאפליקציה יש יש פוטנציאל להצליח גם בסין. היא טוענת שבמדינה ללא תשתית להט"ב של ברים ומקומות בילוי "יישומים כאלה יכולים להיות מאד רלוונטיים".