גוגל (צילום: istockphoto)
מציעה הטבות במס לעובדים | צילום: istockphoto
לאחרונה פורסמה רשימה של המותגים האהודים ביותר בקרב חברי הקהילה הגאה בארה"ב. 

רשימת המותגים הגיי- פרנדליים פורסמה ע"י חברת YouGov BrandIndex’s, שבודקת על בסיס יומי את יחס הציבור למותגים שונים ברחבי העולם ומתמקדת בהעדפות סקטוריאלית וספציפיות של הצרכנים, בין היתר של אלה הגאים.

החברה בחנה את יחס הצרכנים למותגים השונים על בסיס פרמטרים שונים, בין היתר: הבאזז שיצר המותג, המוניטין שלו אצל הצרכן, עד כמה הוא נתפס כאיכותי, והאם הוא הומלץ על ידי אחרים.

את תפיסותיהם החיוביות והשליליות של 5000 הצרכנים הגאים שנבדקו, בדקה החברה ביחס ליותר מ- 1,100 מותגים. מתוך תגובות הצרכנים בנתה החברה את רשימת המותגים המובילים בקרב הקהילה הגאה, אלה שקיבלו את "ציון הבאזז" הגבוה ביותר.

אז מה הפך את אותם מותגים לאהודים על הקהילה הגאה?

"יוטיוב", שמוקמה כאמור בקלות במקום הראשון, חרטה על דגלה את צבעי הקשת באופנים רבים. הבולט שבין הפעילויות שקידמה החברה הוא הפרויקט הייחודי It Get's Better"".

במסגרת הפרויקט, שיזם דן סבאג', העלתה יוטיוב אלפי סרטונים מעצימים ומחממי לב של מפורסמים ושל גולשים אנונימיים שיצאו נגד הומופוביה ומעשי אלימות על רקע מיני ומגדרי. הסרטים הופצו ברשת, זכו לצפיות רבות, והיוו השראה לצעירים ברחבי העולם, המתמודדים עם זהותם המינית ויציאה מהארון. בין המפורסמים שלקחו חלק באותו קמפיין חשוב, בלטו אלן דג'נרס, סנדי לאופר, כריס קולפר ("Glee") ומפורסמים רבים אחרים. 

הסרטון של כריס קולפר-

 

הסרטון של סינדי לאופר-

 

הסרטון של אלן דג'נרס-

ל"גוגל", בעלת השליטה ב"יוטיוב" שהגיעה למקום השני, היסטוריה ארוכה של תמיכה בקהילה הגאה. המייסד השותף סרגי ברין שם לעצמו למטרה לשפר את מעמדה החוקי של הקהילה בארה"ב, ויצא כבר בשנת 2008 באופן גלוי כנגד הצעה שמונה בקליפורניה (המתנגדת לנישואי גייז ולסביות).

בנוסף, גוגל אף זכתה לביקורת על כך שהיא מציעה הטבות במס לעובדיה הגאים. בשנים האחרונות מקדמת החברה את זכויות הקהילה הגאה באמצעות סרטוני וידאו המעודדים יציאה מהארון וסבלנות. את אותם סרטונים יצרו ה"גייגלרז" ("Gayglers"), עובדי החברה הגאים, הזוכים לתמיכה ופרגון מעורר הערצה מצד שאר עובדי החברה.

אם כל אלה אינם מספיקים, אז רק בחודש הגאווה האחרון החליטה גוגל להעלות אייקון בצבעי הקשת לכל תוצאות החיפוש העולות ברשת, וקשורות בקהילה הגאה.

ל"דיסנילנד", אשר דורגה במקום השביעי, סיבה גדולה לגאווה. פארק השעשועים מקיים מזה עשרים שנה את ה"Gay- Days", על אף התנגדות ומחאה של גופים שמרניים ודתיים. חגיגת הגאווה השנתית, המתפרשת על פני מספר ימים מושכת אלפי הומואים, לסביות, בי וטרנס שחוגגים במסיבות ואירועים שונים. בשנים האחרונות התפשט האירוע למקומות נוספים ברחבי היבשת, בין היתר ל"דיסניוורלד", בקליפורניה. בספטמבר הקרוב יחגגו את ה "Gay- Days" גם בלאס- וגאס. 

בין שאר המותגים הפופולאריים ברשימה: רשת הספרים אמזון (מקום רביעי), סאבווי (מקום חמישי), אייפון (מקום שמיני), וסוגרת את העשירייה הפותחת רשת הטלוויזיה HBO.