כולנו הגענו למקום חדש, עברנו דירה, או סתם טיילנו בשכונה, פתחנו את אפליקציית הדייטינג הרעילה השנואה עלינו, וגילינו שבניגוד לפנטזיה, למעלה מחצי מהמשתמשים בסביבה פשוט לא מתאימים לנו ותופסים סתם מקום בפריים על המסך. מה עושים?

אם אנחנו משתמשים במנוי החינמי הבסיסי, המקום הזה על המסך הוא חיוני ביותר למימוש ההבטחה של היישומון - לפגוש מישהו שכן מתאים לנו. לכן, לרוב, כדי לפנות מקום לבואו של הזיווג המיוחל, יחל מסע "בלוק" המוני של חסימות, שלא יותיר אף קובייה לא מתאימה בגריד. אם כן, על פי הודעת אתר האפליקציה, לא עוד.

היות והפיצ'ר ייעלם לאט מהפלטפורמה, כחלופה, הם ממליצים להשתמש באפשרות של "הסתרה", שלדבריהם מספקת פתרון יותר פרקטי, אבל הנה הקאץ': רק אם תשלמו על מנוי פרימיום במחיר מלא ובלתי מוגבל, תוכלו לחסום רק אנשים שכבר שלחו לכם הודעה. הסיבה, לפי פרסומי החברה, נעוצה בניצול לרעה של הפיצ'ר לדברים שאינם קשורים לבטיחות (כמו נניח, לסדר מחדש את הגריד).

אפליקציות דייטינג (צילום: Alexandra Popova, Shutterstock)
אפליקציות דייטינג | צילום: Alexandra Popova, Shutterstock

במקום זאת, החלופה של "הסתרה" גורמת לפרופיל הלא רצוי להיות מוסתר, אך למשתמשים שאינם פרימיום הוא אינו מוחלף בפרופיל אחר כפי שקרה עד עכשיו, כלומר הגריד כבר לא יתחדש. אם אתם משתמשים במנוי חינמי, ככל שתסתירו יותר, כך לבסוף יחוסל לכם הגריד ותיוותרו ללא משתמשים על המסך.

ההחלטה התמוהה מעוררת, איך לא, דאגות רבות, וקצפם של הגייז ברשת לא איחר לבוא בעקבות ההודעה הדרמטית. ברדיט, פלטפורמה אמריקאית שמזכירה פורומים באינטרנט של תחילת שנות האלפיים, משתמש אחד לא חסך ביקורת: "לגריינדר לא באמת אכפת מביטחון הלהט"בים. איזו הפתעה".

משתמש אחר ציין שחנויות האפליקציות של גוגל ואפל מחייבות פיצ'ר של בלוק בפלטפורמות שהם מפרסמים, אחרת הן יסירו את האפליקציה ואחר הגיב לו שאולי הגיע הזמן לשלוח הודעה למנכ"ל חברת אפל טים קוק, הומו מחוץ לארון. משתמש שלישי התבדח: "אם הוא עדיין לא הסתיר את הפרופיל שלך".

Comment
byu/Aus26x from discussion
inaskgaybros

בין שאר הטיעונים שנשמעו במרחבי הרשת רומזים על כך שהשינוי כלל לא קשור לבטיחות המשתמשים או בריאותם הנפשית, אלא נועד כדי למקסם רווחים ולעודד משתמשים לשלם על פרופיל פרימיום. באפשרות ההסתרה, האופציה מצמצמת את מספר הפרופילים הזמינים, וחלק מהמגיבים טוענים שזה מריח מניצול: "זה כאילו מכריחים אותנו לשלם כדי להימנע מפרופילים לא רלוונטיים". כפי שכתב אחד המשתמשים: "אני לא הולך לשלם 20 דולר רק כדי לחסום את כל הפסיביות האחרות".

גולש ברשת X (לשעבר טוויטר) כתב: "עזבתי את גריינדר כי היא אפליקציה רעילה בטירוף. פעם הייתי פשוט חוסם אבל אז נמאס לי מזה. לאחרונה פתחתי חשבון חדש רק כדי למחוק אותו שוב מיד. כבר אי אפשר לחסום אנשים. מה לעזאזל?!"

יחד עם השינויים בפלטפורמה, חששות עתיקי יומין לגבי אבטחת המידע ברשת שלה ממשיכים לצוף, כאשר רק השבוע נפרץ מאגר מידע עצום של חברת ההייטק Gravy Analytics, אשר מספקת שירותי מידע מבוסס מיקום למגוון פלטפורמות, וביניהן גם גריינדר.

על פי דיווח ברויטרס מעל 10 טרה-בייט של מידע זלג אל האינטרנט, ביניהם גם מידע של משתמשי גריינדר, לגבי מיקומים, כתובות IP, מספרים סידוריים ועוד, מה שלא מסייע לתדמית החברה החבוטה גם כך, בכל הנוגע לאבטחת מידע.

כעת נותר לראות מי טוענת לכתר ולאיזו מהמתחרות יעברו משתמשי הפלטפורמה, שנראה שכאילו עושה הכל כדי לאבד יוזרים, החל ממחירי הפרימיום המוגזמים (כעשרים דולר בחודש), דרך גריעת פיצ'רים חיוניים לביטחון, אבטחת מידע לקויה, ובסופו של דבר גם תקשורת שהיא פשוט מבאסת.