דוריטוס ספרד פיטרה את משפיענית הרשת והפעילה החברתית הטרנסג'נדרית סמנתה הדסון, שהופיעה באחד מסרטוני הקידום שלה, לאחר שהובאו לידיעה מספר ציוצים חולניים ישנים שלה, ביניהם אחד בהם כתבה על פדופיליה. הדסון בת ה-24 כיכבה בסרטון קידום לחטיף שעלה בשבוע שעבר לאינסטגרם, אך כעת הוא הוסר מהעמוד של המותג.
הפיטורים של הדסון, לה קרוב ל-370 אלף עוקבים באינסטגרם, הגיעו לאחר שברשתות החברתיות משתמשים רבים החלו לפרסם ציוצים מחליאים של הפעילה החברתית ברשת. באחד הסרטונים שעלו לרשת נראית הדסון אומרת כי היא אומרת שהיא מיועדת "להרוס ולהשמיד את המשפחה הגרעינית המונוגמית המסורתית".
באחד הציוצים הישנים של הדסון שהופצו, שהיא פרסמה ברשת בשנת 2015 כשהייתה בת 15, היא כתבה שהיא רוצה לעשות "דברים מושחתים" לילדה בן 12. בציוץ אחר שהופץ כתבה הדסון כי היא נמצאת "באמצע הרחוב במיורקה בתחתונים, צורחת שאני נימפומנית מול ילדה בת 8 מאוד יפה". בפוסט אחר, היא כתבה: "אני שונאת נשים שנפגעו מפגיעה מינית והולכות למרכזים לעזרה עצמית כדי להתגבר על הטראומה שלהן. "זו*ות מעצבנות".
לאחר שהציוצים הוצפו מחדש הדסון מיהרה לפרסם התנצלות, וכתבה כי הם היו "פרובוקציה טהורה בטעם רע מאוד". "באותה תקופה הקדשתי את עצמי לאמירת שטויות, כמה שיותר קשה יותר טוב, כי חשבתי ש'הומור אפל זה מצחיק'", היא הוסיפה.
דוריטוס ספרד הודיעה כי לא הייתה מודעת לפוסטים והחליטה בעקבות כך לשחרר את הדסון מהשותפות עמה. "אחרי שכבר התחיל הקמפיין הובאו לידיעתנו הציוצים של סמנתה מ-2015 שנמחקו. אנחנו מגנים בחריפות מילים או מעשים אשר תומכים באלימות", מסרה החברה ל"רולינג סטון".
למרות זאת, פעילי ימין רבים, ביניהם גם חשבונות ימין-קיצוני בולטים כמו Libs of TikTok, ניצלו את המקרה כדי לקרוא לחרם על המותג, שנמצא בבעלות ענקית המזון האמריקאית פפסיקו. "מה שדוריטוס עשתה זה WTF ברמה אחרת", כתבה העיתונאי מאט אגוריסט. "שוכרים פדופיל להיות הפנים של המוצר שלהם? לא שאי פעם אכלתי אותם, אבל הכי טוב להחרים את דוריטוס". ג'נה אליס, שהייתה חברה בקמפיין הקודם של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כתבה "זה מגעיל", והוסיפה: "תנו לדוריטוס את הטיפול של באד לייט".
אליה כמובן מתייחסת למשבר שחוותה חברת אנהאוזר-בוש, שבבעלותה מותג הבירה הפופולרי "באד לייט", לאחר שותפות קצרה עם משפיענית הרשת הטרנסג'נדרית דילן מולבני. השותפות עוררה קריאות נרחבות לחרם על המותג והחברה חוותה צניחה חדה של 13.5% במכירות.