סיירוס ווייסי, משפיען ביוטי א-בינארי בן 30, עלה לגדולה בזמן מגיפת הקורונה, אז נאלץ לעבור חזרה לגור עם הוריו והמפגש הזה ביניהם, כמו גם סקירות ביוטי ואיפור, הפך אותו לוויראלי: הוא בן דור ה-Z המזדהה כא-בינארי ואביו הוא בומר אמריקאי סטרייט איראני, מה שמייצר סיטואציות מבדרות, כך לפי כתבת פרופיל שנערכה עליו במגזין פורבס באוגוסט האחרון, לאחר שהסרטונים שלו חצו את מארקר המיליון צפיות.

הקמפיין עם תאגיד הפרסום, שכולל השנה סרטון מופק באינסטגרם, החל עוד בשנה שעברה כאשר גוגל בחרה בסנסציה הוויראלית כפרזנטור לפלטפורמת השופינג של החברה ופרסמה סרטון בסגנון 'עשה זאת בעצמך' בעמוד הטיקטוק של הכוכב.

 

@cyrusveyssi Spend less on the things you love! Don’t forget to tag me when you find the best deals shopping with Google! #ShopwithGoogle #ShopwithGooglePartner ♬ Blue Moon - Muspace Lofi

בפרסומת השנה נראה ווייסי כאשר הוא לבוש בגדי נשים ומאופר והוא מתלונן על עור יבש: "החורף הזה יבשושיות זה לא זה! במיוחד כשיש לך כל כך הרבה לוקים להרים בחגים. למזלי אני יודע בדיוק מה צריך", אומר ווייסי בחיוך, בעודו מעלעל בין מוצרים בפלטפורמת השופינג של גוגל.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Cyrus / کوروش (@cyrusveyssi)

כצפוי, התגובות השמרניות לא איחרו לבוא וגולשים שונים מאשימים את גוגל בכניעה לתנועת ה-"ווק". כך לדוגמה גולש אחד כתב: "גוגל: מה נעשה לפרסומת הכריסמס שלנו?", נורמלים: "אולי משפחה, יושבת עם מתנות סביב עץ אשוח"?, גוגל: "סליחה, הכי טוב שהצלחנו זה בחור שמקפץ בבגדי נשים".

 

 
הגולש אולי לונדון, הידוע בשל הביקורת שלו נגד תנועת המגדר וברשת X בלבד (לשעבר טוויטר) מתהדר במעל לחצי מיליון עוקבים, פרסם: "גוגל משיקה פרסומת ווק לכבוד חג המולד עם גבר בבגדי נשים שמתלונן על העור שלו".

 

וכמובן היו גם מי שהרחיקו לכת עד כדי קריאה להחרים את ענקית הטכנולוגיה, כמו החשבון של תושב טקסס TheTexasOne, שלו כמעט 190 אלף עוקבים ברשת X (לשעבר טוויטר): "קודם זה היה באד לייט שקידמו את האג'נדה הטרנסית ועכשיו זה גוגל. כל מה שלא טוב באמריקה נמצא אצלם בפרסומת החדשה לכבוד כריסמס. בואו נרושש אותם כי הם ווק – השתמשו בפריספוק" וצירף קישור למנוע חיפוש מתחרה.