לכבוד חודש הגאווה ומתוך מטרה להביע הזדהות עם השבת החטופים, עיצבה מחדש החברה את אוטובוס השאטל של עובדי החברה בצבעי הגאווה, בקמפיין תחת הכותרת Hope is my pride ("תקווה היא הגאווה שלי") שמדגיש את חסרונו של הצבע הצהוב בדגל. 

"גם בזמנים אלו החברה יוצאת כבכל שנה עם קמפיין לחודש הגאווה שמעלה את המודעות לשוויון זכויות, שהם חלק בלתי נפרד מהערכים הבסיסיים שלנו", אמרה על הקמפיין שירלי הרמן, מנהלת שיווק ומיתוג מעסיק במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. "אך לרגע אנו לא שוכחים שהלב שלנו איננו שלם, לא עד שכולם יחזרו הביתה". 

חברת מיקרוסופט לא צריכה להוכיח את פעילותה למען הקהילה הגאה והיא עומדת לצד ופועלת לטובתה בכל ימות השנה. יחד עם הפעילויות הרבות של עובדי מיקרוסופט להעלאת מודעות והגברת סובלנות בחברה הישראלית עם ארגוני הקהילה הגאה, החברה משתפת פעולה זו השנה השנייה עם חברת הסייבר אימפרבה במטרה לקדם שילוב הקהילה הטרנסית בתעשיית ההייטק בישראל. 

תוכנית טרנספוז במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח (צילום: אמיר ברקול)
משתתפי תוכנית טרנספוז במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח | צילום: אמיר ברקול

על פי פרויקט גילה להעצמה טרנסית 80% מהקהילה הטרנסית נמצאת בתחתית סולמות השכר רק 25% מחבריה מועסקים במשרה מלאה. כדי להילחם במגמה זו, מיקרוסופט ואימפרבה מפעילות את Transpose, תוכנית המציעה קורס ייעודי בהקניית מיומנויות UI/UX למשתתפים והמשתתפות. התוכנית נולדה בעקבות יוזמה אישית של נמרוד אלדאג, לשעבר מנהל מוצר במיקרוסופט, והיא מספקת הכשרה חינם הכוללת 15 מפגשים ממוקדים בעיצוב בעולמות הרלוונטיים. 

"התוכנית Transpose נוצרה עבור אוכלוסייה שלרוב נשארת שקופה. ישנם נתונים רבים המעידים כי הקהילה הטרנסית סובלת מאפליה קשה במגוון תחומים בשוק העבודה", אמר קיט הורבאת', מנטור בתוכנית ומעצב בכיר במיקרוסופט. "התוכנית תפתח דלתות נוספות למועמדים כדי שיוכלו למצוא מקום עבודה שמכיל אותו או אותה, באמצעות מתן כלים מקצועיים והקניית כישורים חדשים למשתתפים".