את נונה שלאנט אין צורך להציג. דמות האלטר-אגו הצבעונית של אמן הפרפורמנס רוני שוקרון פרצה לחיינו לפני 11 שנה והיא מוכרת מאוד בחוגי קהילת הלהט"ב, אבל ממש לא רק. בעזרת סרטוני ספוקן וורד ויראליים מצחיקים במיוחד עם יותר ב-100 אלף צפיות בטיקטוק, סיורי אופנה בדראג ברחבי תל אביב, מופעי תיאטרון קורעים באולמות מלאים ובין לבין גם הופעה בקמפיינים כאלה ואחרים, הדמות שיצר שוקרון פרשה כנפיים הרבה מעבר לקהילה הגאה.
דמותה האקסצנטרית של נונה החלה כמלכת דראג עם סטייל ייחודי ועם השנים התפתחה להופעות ספוקן וורד וטיקטוק, שהקנו לה תפוצה רחבה הרבה יותר מאשר עולם הדראג בלבד. הדראג של נונה הוא לא שגרתי, כלומר כחיקוי מוקצן של אישה קלאסי, אלא פרפורמנס שכולל דמויות מורכבות, תלבושות מהפנטות ואיפור מושקע שהיא יוצרת לגמרי בעצמה. ללוק הייחודי שלה מתלווים טקסטים חריפים שהיא כותבת, אותם היא מבצעת במקצוענות, עם טיימינג קומי משובח ופאוזות בדיוק במקומות הנכונים.
"מבחינה רוחנית אני מרגישה שאומנות הדראג היא תזכורת חשובה שאנחנו כל הזמן עוברים טרנספורמציה. בעצם יש לנו את הכוח להשתנות ואולי זה מפחיד לזכור את זה", אומרת שלאנט בשיחה עם mako, שאנחנו מנהלים לכבוד השקת הקמפיין החדש שלה לטבע, שמטרתו עידוד שימוש בטיפול המונע ל-HIV. "זו תזכורת חשובה, במיוחד בתקופה כזאת, שבה זהות הפכה לנושא רגיש. אחת הסיבות שאף פעם לא עצרתי את המחקר שלי בדראג היא התמיכה והאהבה של המשפחה. אני רואה את ההרמוניה בכל הזהויות שחלק ממני והמחקר של הזהויות שאני עוד אגלה. האמת שחווית הבינה המלאכותית הראתה לי עוד כל-כך הרבה סוגים של 'נונות'. הבנתי שיש לי מחקר אין סופי עם הדמות או הישות הזאת".
כעת, בקמפיין חדש של חברת התרופות טבע, אותו כתבה ומבצעת שלאנט בעצמה, כל היכולות המרהיבות הללו באות לידי ביטוי. "רצינו להקליל את השיח", היא אומרת על הקמפיין, שירוץ בשנה הקרובה בערוצי הדיגיטל של טבע וקשת 12. "כל המידע שבסרטון כבר כתוב, אבל אנשים פשוט לא קוראים ולא יודעים איך להשתמש במוצר, וזה מאוד חשוב. אני לרוב רגילה רק להתארח, אבל פה החברה נתנה לי ממש יד חופשית להתבטא ולכתוב את כל המהלך. בהתחלה רציתי לכתוב 'שיהיה לך לתרופות' אבל זה היה טו מאצ'. נונה היא דמות שתצחק איתך ולא עליך".
הקמפיין של נונה ל-PrEP נולד אחרי שאחד התלמידים מסדנת הספוקן וורד שהיא מעבירה חיבר בינה לבין מחלקת השיווק של טבע, בניסיון להגיע לקהל רלוונטי עם המידע על הטיפול המונע הידבקות ב-HIV. "הרעיון הוא לנרמל את הדיבור על פרפ, ובאמצעות הספוקן וורד אנחנו מוציאות את הדברים מהקישקע", היא מוסיפה.
את הרווחים מהקמפיין החליטה נונה להשקיע מיד במותג של עצמה והפיקה שיר חדש, לצד קליפ מושקע וצבעוני יחד עם הכנרת טניה וינוקור - השיר "אברא כדברא", שצבר אלפי צפיות מאז פורסם לפני ימים ספורים. "משמעות הביטוי בארמית 'אברא כדברא' מייצג למעשה את בריאת המציאות דרך המילים, ושם הקסם מתחיל לקרות", אומרת נונה. השיר, שגם הופק על ידי טניה (שעבדה עם דיויד ברוזה, מוש בן ארי וריטה בין השאר) מעלה על נס את האמונה כי לאדם יש את חופש הבחירה ואת הכוח לעצב את גורלו באמצעות המילה המדוברת. "לדייק את הדיבור - זה כל כך חשוב במיוחד עכשיו בתקופה הזאת שאנחנו לא יודעים מה פייק ומה לא – למילים יש כוח".
החיבור עם טניה נוצר במהלך שבוע האופנה בחורף, ולקראת הגאווה החל שיתוף הפעולה שלהם לקרום עור וגידים. העסק הופך למשפחתי באמת, כי את הקליפ המושקע צילם וערך בעלה של טניה, עודד לבנט. "בקליפ ניסינו לכלול מוטיבים של איזון ושל ניגודים, של יין ויאנג, כדי להעביר את המסר שיש קסם למילים – הבריאה שבדיבור".