פוסט שפורסם ע"י המשתמש ג'ון ווייט (שבעל מנוי פרימיום לפלטפורמה) בתחילת חודש אפריל הצליח להשתחל לעמודי הפיד של למעלה מ-350 אלף אנשים והשאיר המון משתמשים תוהים: "מה לעזאזל הבעיה של האפליקציה הזאת?"

ב-1 באפריל, ווייט, שהביו של עמוד ה-X שלו הוא "אהבה למילתו של אלוהים", פרסם ציוץ בנושא חוקים א-הומאניים ומבוטלים מהעבר שהביאו להט"בים להישפט למוות. "לאנגליה ול13 הקולוניות היה על השולחן עונש מוות אזרחי לגברים שקיימו יחסי מין, והיו העבריינים הכי חמורים וחינכו למרד שכזה. אחרי 1789, אקטים הומוסקסואליים היו בלתי חוקיים בכל 50 המדינות עד 1962...", כתב המשתמש לצד תמונות שלכאורה נלקחו ממצעדי גאווה שונים.

 

 

בסוף הפוסט, הוא צירף קישור לפוסט אחר שלו שבו הוא ציטט את הפסוק התנ"כי שמדבר על הוצאה להורג של גברים הומואים, וקרא לו "צודק". "וְאִ֗ישׁ אֲשֶׁ֨ר יִשְׁכַּ֤ב אֶת־זָכָר֙ מִשְׁכְּבֵ֣י אִשָּׁ֔ה תּוֹעֵבָ֥ה עָשׂ֖וּ שְׁנֵיהֶ֑ם מ֥וֹת יוּמָ֖תוּ דְּמֵיהֶ֥ם בָּֽם (ויקרא כ' פסוק י"ג)", הוא ציטט בפוסט שלו. "החוק של אלוהים הוא צודק", הוסיף.

משתמשי X חסרי מזל קיבלו את הפוסט של ווייט מקודם בפיד שלהם, כשאחד מהם יצא כנגד התופעה וצייץ בתגובה: "לקבל מודעה שקוראת להוצאה להורג של גברים הומואים. מה לעזאזל הבעיה של האפליקציה הזאת". הוא הוסיף וכתב:

 

 

עוד גולש אחר הגיב תחת הפוסט של ווייט: "מנוצרי אחד לאחר: יש לך הבנה נמוכה באופן מפתיע של היסטוריה אמריקאית ושל כל המייסדים שלה. למעשה, זה פוגעני וחסר כבוד שאתה מדבר על עניינים חילוניים בכלל". לו וייט ענה: "התנ"ך מדבר לכל החיים. אין שום הפרדה בין קדוש לחילוני, רק ציות וחוסר ציות".

אילון מאסק, הבעלים של X שאותה רכש באוקטובר של 2022, ידוע בתור סנגור לכל ענייני חופש הביטוי, ויגן על זה בכל מחיר. מאז שלקח את טוויטר, הוא החזיר ישויות שבעבר הושעו מהפלטפורמה, החזיר אחורה הגנות שנעשו לקהילה הטרנסית, והגדיר את המילה Cis (קיצור לסיסג'נדר) כ"השמצה כלפי הטרוסקסואלים".

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

זאת גם לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה. בחודש דצמבר האחרון, X הואשמה ב"עידוד תוכן גזעני", לאחר שדלפו מסמכים הכוללים מדריכים להדרכת עובדים שמאפשרים לא לחסום פוסטים קשים ובעלי לשון הרע, גם אם הפוסטים גובלים בנאציזם. לכן, זה לא מפתיע שמשתמשים תפסו את הקידום המוזר של הפוסט המדובר בתור בעיה מהותית שנמצאת ב-X.

אך כנראה שהבעיה של X לא מחליקה בגרון של אנשים, ובגלל זה קיימת ביקורת רבה על המיתוג מחדש שעברה הפלטפורמה, ואפילו מאסק אמר בעצמו למפרסמים שמהססים להשקיע כסף בפלטפורמה "ללכת להזדיין". וזה לא נגמר שם. מנוי הפרימיום של X הוא שירות בתשלום שהפיצ'ר המרכזי שלו הוא קבלת "הוי הכחול" והאפשרות לעשות מונטיזציה. ממידע ששוחרר ב2023 נמצא שמספר המשתמשים שרשומים למנוי הפרימיום, שבעבר נקרא Twitter Blue, הוא נמוך באופן מפתיע, עם כמות של רק 453,000 מנויים (רק כ0.3% מכלל המשתמשים).